Min fredag.......

Det märks att vi börjar lämna sommaren bakom oss, och att
hösten är på gång.
 
Idag när jag åkte till jobbet var det väldigt dimmigt ute.
Men sen har vi haft en strålande fin dag och kväll.
 
 
 
 
Denna trevliga syn möttes jag av när jag kom till jobbet.
En av våra chefer hade tagit "finbilen" till jobbet idag.
 
 
 
 
Idag hade vi även "lyxfrukost" på jobbet.
Den som ville kunde idag beställa "månadens macka" som var en chiabatta med
hemgjord skagenröra på.
 
Självklart beställde jag en och den var mumsig!
 
 
När jag kom hem från jobbet var jag så trött, så jag var tvungen att vila.....framför tv:n...
och det dröjde inte länge förrens jag sov.
 
 
 
 
 
 
 
På eftermiddagen ville Lina, Nellie och Molly komma förbi här hemma och gratta
mig i förskott.....eftersom jag snart fyller år och på min födelsedag kommer jag
inte att vara hemma.
 
När jag sov på soffan (tidigare på dagen) hade Hasse varit iväg och handlat gott fika till oss alla.
 
 
 
 
Den här fina ljuslyktan fick jag av Nellie och Molly i födelsedagspresent.
 
 
 
 
Mot kvällningen åkte jag och Johanna till Vanbo.
Vi skulle dit och hälsa på Katja med sällskap......som var där ute på kräftfiske.
 
Idag är det ju kräftfiske för allmänheten.
Vi sökte aldrig något land i år....tyvärr.
Det är ju så roligt att fiska kräftor....med allt vad det innebär.
Ja, ja....vi får komma igen nästa år.....
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katja

Hej Jaana !

Vi fick 114 kräftor. Mycket smått och nästan bara honor. Man kan ju undra vart hannarna har tagit vägen ?? Vi hade i alla fall tur med vädret. Det vart lite små kallt senare på kvällen. Tur vi hade en liten brasa att värma oss med.
Ha det bra !!

Katja

Svar: Hej Katja!
Okej....alltid något!
Ja, vad konstigt att ni fick mest honor!?!
Ja, vädret hade ni med er i år.....det varken blåste eller regnade.

Ha det så gott!
Kram!
jagjaana.blogg.se

2013-08-24 @ 09:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0