Jävla råttor!!!!!!...........

Det var lite drygt att kliva upp imorse till väckarklockan.... och att
försöka hitta tillbaka till vardagens morgonrutiner.
 
På jobbet hade jag en väldigt lugn dag..... jobbmässigt.
Jag gjorde inte mycket..... rullade mest runt tummarna.
För idag var det sista dagen att göra lönerna för förra månaden....och i det arbetet ville
jag inte blanda mig i. Bättre att den/de som har gjort all registrering i november
även avslutade novembermånaden idag.
Men imorgon kan jag börja jobba med december månads när- och frånvaro.
Ja, om jag får ett nytt lösenord av support.
 
Jag var helt bombsäker på mitt lösenord till löneprogrammet, men den
ville ej acceptera det.... så då var det bara att ringa support och få hjälp med att
fixa till ett nytt lösenord. Men så länge jag var kvar på jobbet hörde jag inget
ifrån support.....
 
Det var trevligt att komma tillbaka till jobbet och träffa och umgås med arbetskamraterna.
Mindre trevligt var att min enorma råttfobi väcktes till liv på jobbet.
 
Jag fick hör hur någon hade sett en råtta stå på bakbenen under en bil på jobbets parkering.
Alldeles som om den försökte ta sig upp i bilen eller nåt sånt....typ.
YÄÄÄÄK!!!
Sen var det en som hade (efter att dom sett råttan och vid ett senare tillfälle) haft
påhälsning av råttor i sin bil.
Dom/den hade tuggat i sig av säternas stoppning och av något mer som fanns inne i bilen.
FYYYYYY!!!!!
 
Faaa-an!!! Dom där råttorna är ju överallt!!!!
Och tydligen ska det vara ett "råttår" i år.....yäääk.
 
Hur som helst....min råttfobi väcktes till liv......genom att jag nu är nojjig när jag
ska sätta mig i bilen. Jag kollar runt i bilen lite extra....
För fy fan om man fick syn på en råtta när man kör!!!
Vilken panik!!!!!
 
Usch och fy! Nog om råttor! BLÄÄÄÄ!!!!
 
Till kvällsmat idag gjorde jag soppa.
Mmmm....så gott!
Det var potatis, kålrot, morötter, palsternacka, purjolök och köttfärs i den.
 
Det som är liiiite tråkigt just nu, är att all varm mat och varm dryck hinner
kallna innan man har hunnit få i sig det.
Och soppa ska ätas varm!
 
Mot kvällningen var jag ner på Konsum och handlade lite.
Efter det var jag hem till Lina och kidsen och fick mig kaffe.
 
 
 
 
Och jag fick även se världens sötaste och finaste tomtetjej!!!!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0