Jobbat, handlat, besök, städning och tv-tittande.........

Eftersom klockan har passerat midnatt så är det ju en ny dag.
Men i det här inlägget kommer jag att skriva idag.....och då menar jag ju
egentligen igår (måndag).
 
Som sagt; idag var jag och jobbade.
Åkte med Katja till jobbet.
När jag kom in på kontoret möttes jag av denna syn......
 
 
 
 
......... årets julklapp från min arbetsgivare.
Som i år var en...........
 
 
 
 
....... svart handduk med texten:
"Bra funktion.
Inga hinder."
 
Ja, jag tror att det var så det stod på handduken.....om det inte var exakt så, så
är det väldigt nära i alla fall.......
 
 
På jobbet var det lugnt.
Det var inte många själar på plats idag.
Skönt, får då får man mer gjort och koncentrationen är mycket bättre.
Så idag blev jag helt färdig med lönerna.
 
När jag slutade jobbet kom Hasse och Mattias och hämtade mig.
Sen åkte vi till Lyviksberget och till Coop för att handla.
Jösses, vad mycket folk det var i rörelse!
Det var trångt i affären och stresshormonerna gick i tak på mig....ja, nästan i alla fall.
Vid kassorna hade vi tur och kom till en kassa med ingen kö.
Idag var det mer/värre med folk i affären än vad det var när vi var och handlade
dagen före julaftonen.
Det var till och med kö in till rummet med pantmaskinerna!!!
 
På eftermiddagen kom Lars förbi och hälsade på oss och drack kaffe.
Det var trevligt!
 
När Lars gick hem började jag och Hasse att röja i vårt "slit-och-släng-förrådsrum".....
med andra ord: våran matsal.
Ja, den blir av någon anledning alltid till ett "slit-och-släng-förrådsrum" ......hur jag
än städar och plockar undan allt där.....så SVISCH! så blir det till en "före detta matsal"
på noll tid......suck.....
 
Vi hann inte städa helt färdigt matsalen, så imorgon blir det till att göre ett sista ryck för att få
iordning matsalen tills vi ska äta och umgås med våra nyårs-gäster.
 
Klockan 21.00 kollade vi på den andra avsnittet av den svenska serien "Fröken Frimans krig".
Jag tycker den är bra!
Ett avsnitt är kvar....som visas på onsdag....tror jag det var......
 
Och efter det blev det en film, "The Holiday" som höll på till klockan 00.10.
Den var också bra!
Jag har visserligen sett den förut, men jag kom ju knappt ihåg något av den.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0