Julaftonen.......

 
 
 
 
Så här trist, blött och "ej juligt" såg det ut och var igår när vi klev ut ur huset och skulle
ta oss till mina föräldrar för att fira julen.......
Någon julkänsla kände jag inte.......
 
Det regnade hela dagen igår....mer eller mindre.
Och inte ser det bättre ut idag heller.....suck.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem till mina föräldrar så väntade alla på oss...... så att dom och vi
kunde börja äta av den goda julmaten.
Alla var hungriga.
 
Jag var lite orolig över hur det skulle gå för mig att äta av julmaten.....men det gick bra.....
även om jag ibland kände lite illamående eller "konstig".
Jag åt lite jansson.....lite rödbetssallad.....lite skinka....lite köttbullar.....och lite broccoli.
Och jag drack även lite julmust.
 
Mmmmm.....allt smakade sååååå gott!!!!
 
Mätta och belåtna..... vissa mer mätta än andra.....så förflylttade vi oss till vardagsrummet.
Där blev alla, mer eller mindre, slöa och trötta.
Men vissa orkade även busa lite......
Och efter ett tag piggnade vissa till lite mer.....när godisskålarna kom fram.......
som uppskattades av både barnen som vuxna.
Själv åt jag också några godisbitar....och vissa gick bra att äta....medans andra blev jag
att må illa av.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter ett tag blev sen dags för kaffe med fika..... en massa olika sorters kakor och bullar.
Lina hade även gjort.......
 
 
 
 
.......... saffranspannacotta med hallon på.
Eftersom jag aldrig har ätit pannacotta tidigare i mitt liv, så var jag ju tvungen
att smaka nu..... och det var gott.....även om jag inte klarade av att äta så mycket.....
innan jag blev lite illamående......på grund av att den innehåller så mycket fett.
 
Efter fikat blev det sen dags för Kalle Anka och hans vänner på tv:n.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi alla sitter och tittar på Kalle Anka....mer eller mindre.....så får vi plötsligt
syn på Tomten som kommer gåendes på gården.
Och han var på väg till oss!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nellie öppnade dörren för Tomten och hon passade även på att kramas med Tomten.
Tomten hade full upp, så han hann inte komma in och dela ut klapparna....så
det fick vi fixa själva.
 
 
 
 
Molly var liiiite rädd för Tomten.
Hon hade stora ögon som tittade försiktigt på Tomten, från ett tryggt och
långt avstånd.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Julklappar öppnades och många glada miner och tindrande ögon fick man se.
Ja, kanske mest hos Nellie och Molly.
Mina barn är så stora så dom får nu förtiden bara någon enstaka julklappa....bara
för att ha något att öppna....och sen får dom pengar istället, som dom sen kan själva
köpa något för.....det dom vill och behöver ha.
 
Ja, efter det att alla julklapparna var öppnade så blev det lek med vissa av
julklapparna...... dansuppvisning av Molly, som dansade "Gamnang style" dansen.....
prat och skratt......godisätning......tv-tittande......slöa...... bara vara....osv.
 
Sen senare skulle brorsan med familj åka vidare till nästa ställe för att fortsätta att fira julen.
Vi blev kvar ett tag till hos mina föräldrar..... innan vi till slut åkte hem.
Johanna skulle sova över en natt till hos mormor och morfar....som ju också är en tradition.
 
Ja, det var en rolig, trevlig och bra julafton.
Och liiiite julkänsla fick jag när jag väl kom hem till mina föräldrar och vi började
att fira julen tillsammans.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0