Julbord i Vikersvik.......

Kom hem för ett litet tag sen.
Jag har skjutsat Hasse till Vikersvik och till ett julbord.
Tyvärr kunde jag inte skjutsa honom ända fram till värdshuset.
Hasse och många andra fick gå av vid stora vägen och sen börja gå/pulsa mot värdhuset.
I denna snöyran är det ingen vidare att behöva gå den biten....dels för att det är blåsigt
och kallt....och snön piskar en i ansiktet......och sen är nog ingen klädd för att gå i snöyran.
 
Anledningen till att Hasse och många andra fick gå från stora vägen var att
det stog en långtradare med en skogsmaskin på, som last, och blockerade hela vägen
till Vikersvik och värdshuset.
 
Långtradaren stog precis vid in/utfarten av Vikersvikvägen och lite snett då den hade
halkat av vägen med bakändan.
 
Hoppas långtradaren är borta när jag ska åka och hämta hem Hasse.....
 
Jag har varit hemma från jobbet idag med.
Är fortfarande illamående och trött.
 
Johanna är hemma igen.
Hon åkte buss från Borlänge, som var en kvart försenad....pga av snöovädret.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0