Finska matvaror.......

Idag när jag slutade jobbet åkte jag till "Finska bilen" som brukar stå på
torget i byn....varannan torsdagars förmiddag.
Där handlade jag lite finska matvaror....bröd....korv....senap....skinka....
hallonmunkar.....olika ostar...m.m.
En del av matvarorna vet jag är goda och andra varor är det första gången som jag köper
och ska smaka på. Spännande!
 
Jag hann hem med varorna och äta lite innan det var dags för mig
att bege mig hem till brorsan och dom.
Där skulle jag vara barnvakt....och det är väl cirka en halvtimme sen som jag kom hem därifrån.
Nellie och Mollys morfar kom och avlöste mig.
 
Hasse hann jag träffa som hastigast efter jobbet.....för sen var det hans tur
att börja jobba..... till klockan 21.00 ikväll.
 
Ikväll börjar akvarellkursen igen!
Roligt!
Men samtidigt lite tråkigt....för jag kommer att missa mitt favoritprogram, "Antikrundan".
Ja, jag vet! Man kan kolla på TVPlay, men det brukar aldrig bli så att jag tittar
på något tv-program på datorn.....för när jag väl sitter här så gör jag en massa annat.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0