Lördag......

Förmiddagen var lugn här hemma.
Hasse var på jobbet och kidsen sov länge.
Jag tycker det är så skönt att få vakna till i lugn och ro....för mig själv.
 
När jag slappat färdigt, var det dags att börja fixa med lunchen.
Inget jag såg fram emot.....det är ju så tröööökigt att göra mat när man
inte har någon insperation, lust och ork till det.
Men mat blev det till slut......hemgjorda pannbiffar, gräddsås och pasta.
Egentligen hade jag velat ha potatis till pannbiffen....det är mycket godare..... men Mattias är inte
så förtjust i potatis..... och vi åt potatis igår.....fast som mos.....så då fick det bli pasta idag.
 
Senare på eftermiddagen fick vi ett trevligt och roligt besök.....och livat.
Det var Lina, Nellie och Molly som kom.
Dom hade gott fikabröd med sig, så vi fick stå för kaffet och Coca Colan vid fikat.
Det var full rulle på kidsen.
Nellie hade velat sova över här inatt, men jag var tvungen att säga ifrån.
Jag/vi orkar helt enkelt inte idag.....så det får bli en annan gång när vi är piggare
och orkar sysselsätta och umgås med henne.
 
Ikväll är det ju skotertävling uppe vid slalombacken.
Tidigare idag hade jag en tanke på att åka upp dit och titta på tävlingen.
Men nu har jag lagt den tanken åt sidan....
 
Hasse var också sugen på att åka upp till slalombacken, men han har
också ångrat sig.....eller ja, han är ju lite krasslig....det har han varit i några dagar nu och
går på Ipren och Alvedon.......så han är för trött och hängig för att orka titta på skotrarna.
 
Nä, nu får man vänta på att sista deltävlingen av Melodifestivalen börjar.....så man
har något att snacka om i några dagar nu.....hur dåliga låtarna var.....vilka kläder
dom hade....vem som var bäst.....osv.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0