Min smak och åsikt om jippot igår.......

Jahapp!
Nu har jag sett den sista deltävlingen av årets Melodifestival.
Så nu har jag något att prata om.....
 
Jag börjar med att säga att smaken är som baken, delad.
Alla tycker vi olika och för min del är det helt okej.....även om jag inte fattar
hur man kan tycka att någon låt är bra.....som jag själv tycker är kass :)
 
Okej, här kommer lite babbel om gårdagens deltävling....och min smak och åsikter.
Jag hade ingen favoritlåt.....som jag fastnade för direkt....som vanligt.
 
Skulle DU mot förmodan har tittat på jippot och har egna åsikter om den,
så lämna gärna en kommentar om det.
 
 
 
Lucia Piñera – Must Be Love
Ja, det enda jag har att säga är att hennes låt lät som en Adele låt.
 
 
 
Robin Stjernberg – You
Varken bu eller bä.
Kan säkert bli en bra låt ju mer man lyssnar på den......tror jag......
 
 
 
Ralf Gyllenhammar - Bed on Fire
Ja, han gick ju vidare till finalen och det är väl okej för min del.
 
 
 
Behrang Miri - Jalla Dansa Sawa
Näää....rap är inget för mig!
 
 
 
Terese Fredenwall – Breaking The Silence
Nä, tyvärr....gillade inget med detta bidrag.....
 
 
 
Ulrik Munther - Tell the World i´m Here
Ja, Ulrik gick ju vidare till finalen och det är väl okej för min del.
Men hans låt var och är väldigt lik en annan låt....som jag ju inte vet vad den heter.....
 
 
 
Sylvia Vrethammar – Trivialitet
Nääää......
Innan hon ens började sjunga sa jag till Johanna att Sylvias låt är inte bra.
Och mycket riktigt!
Och ful "påskklänning" hade hon också!
 
 
 
Army of Lovers - Rockin´the Ride
 
Ja, herregud!!!!
När programledaren presenterade att nästa låt var Arny of Lovers, så sa jag till
Johanna att nu kommer man att få skämmas.
Och mycket riktigt!!!!!!!!!!
 
När jag fick syn på Jean-Pierre Bardas outfit.....ja, då.....ja, då.....trodde jag att
jag skulle skämmas ihjäl. Guuuuu sååååå pinsamt!!!.....och fuuuuult!
Ja, ingen av dom hade fin outfit!
Och inte blev det bättre när dom ställde sig på scen.
Allt som gjordes på scen tog bort koncentrationen på låten, så idag kan jag inte
ens minnas hur låten lät....men det var skit samma!
Och Camilla då!
Hon kan ju inte ens mima!!! Piiiinsamt!
 
Förresten, jag visste inte att man fick mima på scen.
Jag trodde att artisterna var tvugna att sjunga live.....eller?????
 
 
 
Alcazar och Danny
 
Nä, det bästa på hela Melodifestivalen i år......i alla deltävlingarna.....har varit
pausunderhållningen!!!!
Och igår var Alcazar och Dannys uppträdandet det bästa!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0