Båt- och badtur........

Puuuuh!!! Vilken varm dag vi har haft idag.
Undra om det kan vara sommarens varmaste dag....hittills??
 
Vid 14-tiden kom Hasse hem från kryssningen.
Skönt att ha honom hemma igen.
 
 
 
 
Senare på eftermiddagen tog vi oss en båt- och badtur.
Idag var det mycket folk ute på sjön.....det var båtar i alla storlekar....ekor....
kanoter.......vattenskotrar.
 
 
 
 
Så gissa om vi blev förvånade och paffa när "runda bryggan" var öde!?
Det hade vi INTE räknat med....eftersom sjön var full med folk.
 
 
 
 
 
 
 
Vi åkte in till "runda bryggan" och badade.
Idag tog Hasse sitt första dopp för i år.
 
Medans vi var vid bryggan kom ett helt gäng....5-6 båtar och en vattenskoter med ungdomar
som tänkte lägga till vid "runda bryggan"....men av någon anledning ångrade dom som sig
och drog vidare.....som ju jag i och för sig tyckte bara var bra.
Visst, jag helt medveten om att när man är vid "runda bryggan", som är gjord för flera båtar,
så finns det en stor risk att man inte får vara där för sig själv.
Men för det kan man ju alltid hoppas och önska att man får ha bryggan ifred från andra.
Egoistiskt? Japp!!!
 
 
 
 
 
 
 
När jag och Hasse satt på bryggan och njöt av lugnet och sjön, så dök den
här fula flugan upp. Och inte var den rädd när jag kom med kameran.
Är det en broms....eller???
 
 
 
När vi hade badat färdig åkte vi på en lite båttur.
 
Jag brukar alltid sitta ute på båten vid fören.
Det fläktar så skönt där.....när man känner vinden mot ansiktet och i håret....när
man andas in den rena sjölukten.....när man kan sitta i solen utan att det känns
allt för hett....när man ser alla dessa öar med sina sommarstugor......osv.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem efter båtturen, beställde vi pizza till kvällsmat.
Den var salt och god......och den satt bra efter en het dag och en tur ute på sjön,
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabine

Vilka vackra foton!
Det maste vara trevligt pa sjön.
Vi hade ocksa en varm dag och gjorde en utflykt.
Vi besökte en trädgard med örterna, deltade i en förkläring vilka örterna i naturen man kan äta och vilka sedar är bruklig med den.
Det var mycket intressant. Jag köpte örterna för min trädgard och flera bökker.
Jag skicker dig foton via mail imorgon.
Kram
Sabine

Svar: Hej Sabine!
Okej, ser framemot ditt mail. :)

Kram!
jagjaana.blogg.se

2013-07-07 @ 22:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0