Duvan och skatan........

Idag har jag bara varit hemma.
 
Vi har haft svalare väder idag. Det har även regnat.
Skönt, tycker jag!
 
På eftermiddagen kom mina föräldrar förbi här.
Morsan skulle plocka lite svarta vinbär som hon skulle ha att mumsa på.
 
Svarta vinbär gillar jag inte.....ja, att äta dom som dom är.
Men jag har inga problem med smaken i någon annan form.
Röda vinbär gillar jag däremot mycket....som dom är och i någon annan form.
 
På eftermiddagen var även Teresa förbi här.
Det blev mycket prat och någon kopp kaffe.
Det var roligt och trevligt att ses....för nu var det ett tag sen sist.
 
Nyss hörde jag något konstigt ljud från trappen hit upp.
Hasse och Mattias är inte hemma och Johanna är nere i sitt rum....
så det var ingen av dom som orsakade ljudet....tänkte jag.
När jag skulle gå ner för trappen och titta vad det var som lät.....ja, då får
jag se en skata halvvägs upp för trappen.
Gudskelov så flög den ut när jag kom.
Har jag haft otur så har skatan kunnat få panik och flygit in i huset istället....ja,
in något rum på nedre våningen.
 
Så nu tänker inte jag ha ytterdörren öppen......i första taget.
Ja, inte i alla fall när jag är hemma själv.....så att det är jag som måste
ev. fixa ut något djur som envisas med att komma in.
Huvva!
 
Häromdagen hade vi en duva på gården som strosade runt....och till sist gick den
in i garaget.....för porten stog öppen.
Hasse skrämde iväg den.
 
Nä, jag gillar inte när djuren är så "tama" att dom börjar söka sig in husen......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0