En toppen dag ute på sjön..........

 
Efter lunch åkte jag, Hasse och Mattias ut med båten.
Det var blåsigt ute på sjön, och väldigt hett i solen.
 
 Det var mycket folk ute på sjön och alla bryggor var upptagna.
Så vi åkte mycket runt....överallt.....i några timmar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi hade åkt runt ett bra tag i den gassande solen, så stannade vi till mitt
på sjön och kastade ankaret.
Där låg vi ett tag.
 
 
 
 
Hasse och Mattias dök i och svalkade av sig.
Själv kan jag inte ta mig upp på båtens badbrygga.....har alldeles för ont i axlarna för det.
Så istället för ett dopp tog jag mig en dusch vid badbryggan.
Åh, det var så skönt att få svalka av sig.....även om sjövattnet kändes kallt först.
 
Efter ett tag fortsatte vi att åka runt på Barken.....överallt.
Till slut såg vi att kyrkans brygga var ledig, så vi åkte dit....även om Hasse inte riktigt gillar att
ligga där med båten.
 
Vi badade där ett tag.
Efter ett tag kom det en annan båt och la till vid bryggan.
Det var inga vi kände igen.
 
Sen åkte vi runt igen och till sist såg vi att "Persson bryggan" var ledig.
Jippieyyy!!!
Så vi åkte in där och var där i någon timme.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Matsäcken tog vi iland och satte oss vid bänkarna och njöt av vädret och ätat.
Sen badade vi igen....flera gånger..... för solen var het....man var nästan tvungen att
svalka ner sig i sjön.....annars har man nog storknat av värmen.
 
När vi hade varit ute på sjön i ca 7 timmar, så kändes det helt okej att åka
iland och hem.
 
 
 
 
 
 
 
Mattias körde båten en hel del....till Hasse glädje.....för då fick Hasse för en
gångs skull sitta ute på fören och njuta av sjön.
 
Mattias var jätte duktig på att köra.
 
Vi hade en helt underbar, skön och trevlig dag ute på sjön....även om det var liiiite
för hett de första timmarna.
 
 
När vi kom hem hade Johanna börjat med att förbereda för tacopaj och sallad.
Så vi tog över och fixade färdigt pajen och salladen.
Mmmmm.....det smakade sååååå GOTT!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0