Enkel korvgratäng........

Korvgratäng
 

500 g Broccoli
400 g Falukorv
1 pkt Ostsås (ex, Keldas)
 
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 250 grader.
Koka broccolin i ett par minuter i lättsaltat vatten.
Skär falukorven i strimlor.
Lägg broccoli och korv på ett ugnsäkert fat.
Häll över ostsåsen.
Gratinera i övre delen av ugnen i ca 10 minuter.
 
 
 
Det här så enkelt och gott.
Jag brukar hoppa över att koka broccolin....utan jag använder djupfryst broccoli
som jag häller direkt i formen....helst tinade....annars kan ostsåsen bli för vattnig när
broccolin är helt fryst.
 
Själv tycker jag att det blev för lite sås med ett pkt ostsås, så jag brukar ha i två.
 
Till gratängen äter vi oftast kokt potatis.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0