Byns stora fyllefest är här........

Jaha, då är byns stora folkfest här igen......eller njaäää.....byns
stora fyllefest ska den nog tituleras nuförtiden.....
 
Hörde att det är 18:de gången idag som Drakbåtsfestivalen med marknad
och tivoli hålls.
 
Personligen tycker jag att de allra första åren var bäst.....med allt vad det innebär.
Då var det verkligen en folkfest....med mycket utklädda lag som skulle
paddla kanot och som showade......kända artister som uppträdde.....fler öltält med
trevlig stämmning...... mycket blandat folk som var ute och hade det trevligt både på
dagen och kvällen......mindre med råfylla och ungdomsfylla.....osv.....osv.
 
De första åren var det riktigt roligt och trevligt att gå ner till öltälten, på kvällen, och umgås med folk.
Men den senaste gången.....för några år sen.....när jag var ut på kvällen så var det
inte lika roligt längre.....stämningen hade bytts från trevlig gemenskap till råfylla.
Det var mycket ungdomsfylla.....trångt och stökigt i öltältet.....väldigt stökigt och härjigt
i hela byn....osv....osv.
 
Så där dog mitt intresse för Drakbåtsfestivalen.....
Visst jag har väl varit ner på marknaden och även tittat lite på paddlingen efter det.
Men det har avtagit mer och mer...för varje år.....och förra året var första gången som jag inte
ens brydde mig om att gå ner på byn och marknaden.....och så även i år...... ser det ut som....
just nu i alla fall.
 
Hasse är inte heller så intresserad av varken marknaden eller drakbåten.
Han och Tommy åkte iväg på en motorcykel tur för några timmar sen.
 
En som däremot har väntat och väntat på denna dagen är Mattias.
Han gick iväg med en kompis för någon timme sen....och dyker nog inte upp här hemma
förrens pengarna är slut.....ja, om ens då.....
 
Johanna är också ner på marknaden just nu.....med mormor och morfar.
 
Ja, vi får väl se vad som händer och sker resten av denna dagen.......?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0