Halva dagen och halva kvällen.......

Förmiddagen idag var ungefär densamma som igår.......
 
På eftermiddagen packade vi i kylväskan med ätbart och drickbart och
sen åkte vi till Säters Campinlg.....jag, Hasse och Mattias.
 
 
 
 
 
 
 
På campingen var det Anette och Henkes husvagnsplats som var vårat resmål.
 
Vi började med att fika inne i förtältet.
Sen blev det att vi ena stunden var utanför tältet och sen ibland inne i förtältet.....och
så där höll vi på hela tiden.....mer eller mindre.
 
Mattias var även ner till stranden och badade.
 
 
 
 
Idag stog det även en matchande bil vid den lilla mintgröna husvagnen.
Så det var jag tvungen att föreviga det..... eller ja......det var faktiskt Mattias som var fram
och knäppte korten.
 
Jag får en känsla av att ägaren till bilen och husvagnen gillar färgen mintgrön.......
 
 
 
 
 
 
 
Eftersom vi var på campingen halva dagen och halva kvällen så hann vi även med att grilla.....
kött....majskolvar.....och halomiost.
 
 
 
 
Här är min tallrik med mat.
Det är vitlöksmarinerad fläskfilé.....friterade strips......grillad halomiost.....sallad....
och en kall ädelostsås.
Mmmmm.....det var så gott och alla vi blev proppmätta.
 
Idag var det första gången som jag åt/smakade på grillad halomiost.
Men inte vet jag om jag blev så imponerad av det?....... det smakade inte så mycket av det......
och sen kändes det som om man tuggade på ett gummiband....typ.
 
Det var jätteskönt där ute på campingen......för det fläktade från sjön hela tiden.....så
det blev aldrig så där hett.....nästan så att man ibland blev lite för sval istället.
Och inte behövde man slåss med myggor heller.....när man satt ute och njöt av den
sköna kvälls solen.
 
Vi hade det trevligt och roligt....och tiden den gick fort.
 
 
Nu något helt annat.
 
Johanna fick ett brev idag.....som innehöll ett svar från Fornby folkhögskola.
Redan!!! Det gick fort!!!!
Vi var ju dit i tisdags och idag fick hon ett beskedet om hon kom in på skolan eller inte.
Och hon kom in!!!!!
Gissa om Johanna blev glad över brevet!?
 
Jag antar att hon passar på att fira lite extra ikväll.....nu när hon är ute med tjejkompisar
på krogen.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0