Min dröm = Stor och bra AC-anläggning.......

Puuuh......va solen är het!
Men som tur är så har det ju även blåst idag.....svala vindar.
Det är skönt!......när def fläktar ordentligt....tycker jag!
Så för min del kan hela sommarens väder vara ungefär som den är idag.....hmmm...
fast kanske att solen ska vara liiiite mindre het.....
 
Det blir ju så jävla varmt inne.....hur man än försöker att ha markiser och  persiennerna nere
i dom fönstren/rummen som det finns nägra i (tyvärr så saknas det något skuggande
i två av våra fönstren).
Vi försöker se till så att vi har aldrig något öppet ut mot solsidan...för att undvika att varm luft
kommer in....utan vi väntar tills kvällen kommer och sen öppnar vi upp för full vädring....eller
så har vi öppet på skuggsidan....på dagarna....så länge det är skugga just där.
Men nej.....det är och blir så jävla varmt ändå.
 
Samma på kontoret.
På morgonen när man kommer till jobbet är det kvavt och varmt inne på kontoret.
Då brukar jag öppna ett fönster och efter ett tag känns luften behaglig.
Men innan jag hinner sluta jobba, nu när jag går halvtid, så hinner kontoret bli för varmt.
Och värre är det när man jobbar heldag.....för då är det ännu varmare på eftermiddagarna.
 
Nä, man skulle ha en stor och bra AC-anläggning här hemma och på kontoret.
Då slapp man lida av värmen. Guuu va skönt det skulle vara!!!!!
 
Ja, det var det.....om värme!
 
Annars idag så har jag varit och jobbat och jag hade fullt upp.
 
Idag har vi sommrig mat på menyn.....pastasallad.
Mmmm....det är ju så gott!
Och det är en bra mat i värmen.
Men det brukar bli tre olika varianter av salladen.
Hasse vill ha varm kött till salladen.
Mattias brukar äta med skinka i och jag och Johanna tycker bäst om när det
är tonfisk i pastasalladen.
 
På eftermiddagen idag var jag och Johanna på några ärenden.
Efter det stannade vi till vid söti-pötisarna.
Där bjöd Lina oss på kaffe medans vi hade med oss fikabrödet.
 
Söti-pötisarna lekte ute med kompisar.
Dom lekte "stenåldern".....med att göra mat....så som blodgröt, rispaj och dom bakade bröd.
Kidsen var även barfota.....för att dom var så fattiga.... i leken....och ägde inga skor.
Hahhahhaaaa.....ja, där saknas det då ingen fantasi....kan jag säga.
Det är riktigt roande att se och lyssna på när dom leker nåt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0