Tur jag är/var ledig idag.......

Det var tur att jag var ledig idag, för jag har haft fullt upp....och än
är inte dagen slut.
 
På förmiddagen åkte jag och Johanna till Borlänge.
Johanna skulle till Fornby folkhögsskola på en intervju.
Hon har sökt till skolan i höst.
Så nu får vi hålla tummarna att hon får en plats där!
 
Medans Johanna var på intervjun satt jag inne i huvudbyggnaden och
väntade......och jag roade mig själv lite......
 
 
 
 
......med att sticka.
Men det gick ingen bra.
För när jag var nästan färdig med det andra varvet upptäckte jag att det hade blivit
något galet med maskorna.....ähum.
Och eftersom jag inte är duktig på stickning så visste jag inte vad jag skulle göra.....så
då la jag undan stickningen........
 
 
 
 
......... och så tog jag fram kameran istället och gick runt inne i storstugan (så hette ett rum)
och tog lite bilder.
 
Om ni undrar varför gardinerna ser konstiga ut och varför krukväxterna är utspridda,
så höll dom på med att tvätta fönstrerna.......tror jag.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter Fornby var vi en snabbis till Rusta och sen åkte vi till Coop Forum.
På Coop gick vi in på resturangen och åt dagens lunch.
 
Ett tag trodde jag att vi hade kommit till PRO:s lokaler.......för hela resturangen
var fylld med pensionärer som satt och åt.
 
 
 
 
Johanna valde en pastagratäng som var väldigt ostig.....och god.
Om jag minns rätt så innehöll gratängen även bacon och broccoli.
 
 
 
 
Jag tog skinkstek med hemlagad mos och gräddsås.
Det var gott!
 
 
När vi hade ätit färdigt åkte vi hemöver.
Men vi var i princip bara hem och vände, för sen var jag, Hasse och Johanna hem
till brorsan och dom.
 
 
 
 
Vi var dit och grattade min lillebror som fyller år idag.....och där blev det
fika ute på gården.
 
Nu ska jag och Johanna till nästa ställe.
Vi ska till frissan och fixa till våra barr....klockan 19.00 har vi en tid.
Idag är det min tur att få ny färg och sen självklart blir det även klippning av barret.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0