Ingen vanlig påskmat.......

På förmiddagen donades och grejades det lite här hemma.....
Mest Hasse och sen Johanna.....själv bidrog jag till donandet så gott jag kunde....
har fortfarande ont i ryggen och nu har även denna ryggvärk, tillsammans med
axelvärken, hållt mig vaken inatt.....grrrr...suck.
 
 
 
 
 
 
 
Idag bjöd vi mina föräldrar på mat.
Det blev ingen "vanlig" påskmat.......
 
 
 
 
 
 
 
........ utan det blev det här!
 
Hasse drog igång grillen idag.....för första gången i år....och grillade marinerad
fläskytterfilé.....och till det blev det vitlökskroketter, beasås och sallad.
 
Mmmmmm.....det var så GOTT!!!
Påminde om sommaren!!!!
 
 
 
 
Efter maten förflyttade vi oss till vardagsrummet och slöade lite på maten.
Det blev lite prat och lite tv-tittande.....
 
 
 
 
 
 
 
Till kaffet blev det "snabb-bakelser"......gjorda på färdig sockerkaka....
hallon- och blåbärssylt.....grädde smaksatt med vaniljsocker.....och strössel.
 
Min mamma hade även med sig nybakade vaniljbullar.
 
Där vid kaffebordet blev det en hel del prat och skratt.
Med andra ord så hade vi det trevligt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0