Min och Johannas cykeltur.......

På eftermiddagen var jag och Johanna ute och cyklade och
fotograferade lite.....i ca 2,5 timme.
Och det känns!!! I hela min kropp!!!
 
Så här i efterhand så gjorde vi nog en för lång tur..... med tanke på min trötthet...
kondis....ork....rörlighet....osv....osv.
Men, men....gjort är gjort nu....och nu är det bara att hoppas på att jag inte få
en allt för hemsk träningsvärk.....
 
Men vi hade det trevligt och vädret var skönt.....soligt och blåsigt.
 
Det blev inte så mycket fotograferat som jag hade hoppats på.....för ju längre vi cyklade
ju mer "kroknade" jag till och orkade helt enkelt inte ens tänka på kameran.....
 
 
 
 
En del av Kyrkogatan.
 
 
 
 
Före detta prästbostaden vid Kyrkogatan.
 
 
 
 
Min sadel krånglade lite, så Hasse kom ut från jobbet (eftersom vi var nere vid hamnen)
och försökte fixa till den.
Han var på jobbet och gjorde ett 12 timmars förmiddagsskift.
 
 
 
 
Hamnkrogen.
 
 
 
 
Sjön var alldeles mörkblå idag..... och den såg inte nå lockande ut.
Men det är rätt många som har sjösatt sina båtar och vi såg även folk som var
ute och åkte med sina båtar.
 
 
 
 
Vid hamnen.
 
 
 
 
En vy efter cykel- och gångbanan vid sjön Barken.
 
 
 
 
Baksidan av Disponentvillan/Disponentbostaden.
 
 
 
 
Ett gammal träd.
Undra hur gammalt det kan vara?
 
 
 
 
Vy mot Såghamnen.
 
 
 
 
Gamla träd vid Såghamnen.
Vid/på dessa gamla, vridna och liggandes trädstammar har nog många, många
Smebacksbor lekt på.
Själv har jag lekt på dessa trädstammar när jag var ett litet barn.
Så har även mina barn gjort.
 
 
 
 
 
Arkivhuset i Prostparken.
 
 
 
 
Ett "ljus-träd" i Prostparken.
 
 
 
 
Vi stannade till vid Anette, som var ute och fikade med Alicia, Alvin, Martin och Johanna.
Det var ett tag sen som jag träffade Alicia och Alvin.....och det märktes.
För lilla Alvin ville ha TOTAL uppmärksamhet från mig.
Så mitt namn fick jag höra hundra-tusen-gånger....hahahhahhaaa.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0