Fixat med blommorna......

Efter lunch var jag, Hasse och Johanna hem till mina föräldrar och hälsade på.
Efter det besöket valde Hasse att åka hemma medans jag och Johanna åkte hem
till brorsan och dom och hälsade på.
 
Innan vi åkte hem igen, så var vi förbi på Ica och hämtade ut paket och handlade lite.
När vi kom hem kom jag på att jag hade glömt att köpa blomjord.
Hasse var så snäll så han åkte sen senare och köpte blomjord.
 
Mot kvällningen började jag, Johanna och Hasse att hålla på med våra blommor.
Jag och Hasse bar blommor och krukor....fram och tillbaka....och hit och dit.
Johanna fyllde på med ny och fräsch blomjord i de blomkrukor som hade för lite jord.....det flesta....
och några blommor planterades om i större krukor.
 
Tyvärr så tog mina stora innekrukor slut och så även de stora ytterkrukorna.
Så nu har jag tre blommor som är halvgjorda och som inte kan ställas tillbaka i ett fönster.
Ska försöka fixa fram stora krukor imorgon.....
 
Grrrr....jag gillar inte att ha något halvgjort.....och som bara ligger och väntar på att bli fixat.....
Det stressar mig bara.
Jag har nog ändå en MASSA ogjorda och halvgjorda saker att ta reda på, nu när
jag har börjar få tillbaka lusten och orken till att göra saker och ting.
Så nu när jag väl ta tag i nåt....ja, då vill jag ju få det gjort på en gång.....så att jag kan
ta tag i nästa sak.... som bara väntar på att bli gjord.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0