Fotosafari i Uppsala........

Här kommer några av det bilder jag tog på avd. 70 a/b på
Uppsala Akademiska sjukhus.
 
Jag tog bilderna "i smyg" och fort.
För jag tyckte att de få som råkade se mig in action med kameran tittade så
konstigt på mig....både personal och patienter.
 
Så jag fick gå många varv runt avdelningen innan jag fick ta kort i fred...och snabbt.
 
Även om en avdelning på ett sjukhus ser trist ut.....som de flesta vårdavdelningar faktiskt gör....
så finns det fina detaljer att hitta.....här och där....bland alla vårdprylar.....som man nog inte
ser i första taget när man är inlagd eller besöker sjukvården......
 
 
 
Hasse sitter i en fåtölj som fanns inne i salen och brevid "min" säng.
 
 
 
Denna tavla hängde mittemot min sänggavel.....som jag har stirrat på ett antal gånger....
 
 
 
"Min hörna" inne i sal 17.....
 
 
 
Min utsikt när jag låg i sängen
 
 
 
Någon har setat och tittat ut på........
 
 
 
.......... denna utsikt.......
 
 
 
...... och denna......
 
 
 
....... eller denna...
 
 
 
Vid entren/receptionen på avdelningen
 
 
 
Dalahästar framför receptionen
 
 
 
Lite blommor vid receptionen
 
 
 
"Vasskåpet"
 
 
 
Vid entren/receptionen
 
 
 
Ett fat vid receptionen
 
 
 
Dalahäst och någon annan häst inne i receptionen
 
 
 
En del av den långa, trista korridoren på avdelning 70 a
 
 
 
"Entren" till sal 17 och 18
 
 
 
Tv-hörnan vid dagrummet
 
 
 
Matsals-hörnan vid dagrummet
 
 
 
Vid fönstret i dagrummet
 
 
 
En del av utsikten från dagrummet
 
 
 
Tavla i dagrummet
 
 
 
Bordslampa vid dagrummet
 
 
 
Prydnad vid dagrummet
 
 
 
Tavla i korridoren i samband med dagrummet
 
 
 
Tavla i korridoren i samband med dagrummet
 
 
 
Två små söta blomkrukor på en trist och stor plåtskåp i korridoren på avd. 70 b
 
 
 
En del av en plastblomma som fanns uppe på ett trist skåp i korridoren på avd 70 a
 
 
 
Fikafat för patienterna
 
 
 
Fruktfat för patienterna
 
 
 
Min lunch på lördagen. Kycklinggryta och pressad potatis.
Jag åt upp all kyckling och en 1/7 del av potatisen.
 
 
 
Ena änden av den långa korridoren på avd 70 a
 
 
 
Sista dagen upptäckte jag en dörr som gick ut på denna stora balkong
 
 
 
Och DÄR på balkongen fick jag i alla fall ta kort på en del av slottet och domkyrkan.....
 
 
 
Bättre än inget alls.....
 
 
 
Utsikt från balkongen
 
 
 
När jag stog på balkongen kom en helikopter......
 
 
 
...... som skulle landa på taket mittemot balkongen.
Jag såg flera gånger helikoptrar komma och gå på det där hustaket.....för jag
hade det taket som min utsikt på rummet där jag låg i sängen.
 
 
Ja, det var en del av min fotosafari i smyg inne på kirurgiavdelningen i Uppsala.
Det kanske inte var den fotosafarin jag hade tänkt mig och ville göra från början.... av min vistelse
i Uppsala.....men det var däremot den enda fotosafarin jag kunde göra på grund av olika omständigheter......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0