Läääänge sen sist.....för mig.......

Igår var det 3 veckor sen som jag opererades....och 8 veckor sen
som jag slutade att röka.
Tiden går fort!
 
Idag har jag varit pigg.
Det var läääänge sen som jag var så här pigg.
Ja, jag minns inte ens när jag sist har varit och känt mig så här pigg!
 
Det jag har gjort idag är nog inget att skryta om för många andra personer.
Men för mig är det ett stort framsteg.....bättre livskvalitet......osv.
 
Jag har till exempel inte vilat något idag.
På förmiddagen diskade jag och plockade och donade i köket....efter det började jag att
rensa och sortera i en stor pappershög..... och efter det blev det ännu mer rensning......
av "viktiga" papper i en av kökslådorna.
Rensningen tog tid....eftersom jag gick igenom varje papperslapp.
Jag "glömde" av lunchen i allt sorterandet.
 
På eftermiddagen var jag till Apoteket med två påsar gammal medicin.
Jag skulle även ta ut ny medicin, men där drog jag en nitlott!
Jag hade inga uttag kvar på just den medicinen som jag behövde....och typiskt nog
så har jag varit så slarvig att jag tog sista tabletten idag.
Så imorgon bitti måste jag ringa vårdcentralen och försöka få någon läkare att skriva
ut medicinen åt mig....så jag får hämta ut det imorgon.
 
Efter Apoteket gick jag in på blomaffären och tittade på allt fint som finns där.
 
 
 
 
Jag unnade mig själv 3 st nya blommor, ytterkrukor och två "pinn-grejer".....som en
sorts belöning för mina rökfria veckor.
 
Var hem med blommorna och sen tog jag två papperskassar med tidningar och
två papperskassar med övrig återvinning och var ner med det till en återvinningsstation.
 
Efter det åkte jag hem och fortsatte att sortera och rensa bland mina veckotidningar.....
som till slut blev 2 st papperskassar.
 
Eftersom jag vet att Hasses mamma tycker om att lösa korsord....och de flesta
korsorden var olösta i tidningarna, så frågade vi henne om hon ville ha tidningarna.....
och det ville hon.
Så då var jag och Hasse ner till Hasses föräldrar här på kvällskvisten.
Där blev det kaffe och en massa prat.
Det var trevligt!
 
Ja, och sen när vi kom hem igen så gick jag upp hit för att blogga.
Och nu när jag har bloggat färdigt ska jag ner till köket och spela kort med
Mattias och Hasse.
Vi ska spela "Chicago".
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabine

Hej Jaana,
det är sa skönt att följa dina berättelser efter operationen.
Jag är glad att du har mer energi för manga säker. Jag tror när du ser resultater av det som du har gjort du maste vara stolt. Det är bra att fa en belöning för sig själv.
Kram och en vacker helg
Sabine

Svar: Hej Sabine!Tack för din fina kommentar!

Kram!
jagjaana.blogg.se

2013-11-22 @ 14:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0