Ludvika t/r x 2............

På förmiddagen var jag till vårdcentralen (Ludvika) och fick mina klämmor borttagna.
Jag hade 40 st klämmor som skulle väck.
Distriktsköterskan hade någon sorts tång som hon använde när hon tog bort klämmorna.
Det gick fort och inte gjorde det ont....ja, jo....lite kändes det väl.....som ett litet nyp.
Sen fick jag "sårplåster" för säkerhetsskull och på det lite bandage och plast....så att jag kan duscha.
Det skulle jag ha på mig i ca 5 dagar.
För övrigt tyckte distriktan att såren såg fina ut......
 
Gissa om det är skönt att bli av med klämmorna!?
Japp! Nu försvann den där jobbiga, stramande och tryckande smärtan.
Men smärtfri är jag inte.....jag har ont....men det är en annan sorts smärta nu.
 
Efter distriktan var jag till jobbet och hälsade på en snabbis....och drack en kopp kaffe.
Det var roligt att träffa mina kontors kollegor.....och de andra arbetskamraterna.
Jag saknar faktiskt jobbet......  till en viss del........den sociala biten med arbetskamraterna
..... mitt jobb (arbetsuppgifterna).... och ja, allt runtomkring..... mer eller mindre.
 
Efter lunch fick jag och Hasse besök av Helena....trevligt!
 
Senare på eftermiddagen var jag, Hasse och Mattias upp till Ludvika.
Vi gjorde lite olika ärenden i lite olika affärer......men någon vinterjacka, vinterskor
eller kläder överhuvudtaget, till Mattias, blev det inte....tyvärr.
Ungen behöver kläder....tycker jag....men han är NOLL intresserad av kläder.
Han vill inte ens titta på kläder eller skor.....han går bara förbi affärerna...en efter en....och säger
att det finns inget där han vill ha..... suck.
Vi var även till Lyviksberget och handlade....på Elgiganten och Coop.
 
Kvällen har jag tillbringat här hemma.... i lugnan ro.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0