Piggare.....

Idag har vi mest varit hemma, men på eftermiddagen var
vi förbi hemma hos brorsan och dom och drack kaffe.
 
Idag är det även den andra dagen som jag inte håller på att "frysa ihjäl".
Skönt!
Nu är jag bara lite kulen av mig....emellan åt.
 
Idag tog jag även bort omslaget på mina operationssår.
Det ser fint ut..... tror jag.
Där klamrarna har setat är det lite skorv.... och dom skulle jag vilja pilla bort, alla....men
än så länge har jag lyckats hålla mig ifrån det.....ja, förutom någon enstaka skorv
som jag har pillat bort......
 
Hasse tycker det är så roligt att se hur jag har blivit piggare nu, än mot vad
jag har varit de senaste åren.
Ja, jag själv känner ju också att jag är mycket piggare nu....och för var dag som
går så får jag mer och mer ork och lust till att göra något här hemma.... och det med glädje.
Ja, glädje över att jag inte blir helt slut av att göra något..... och glädje över att
jag inte är trött, matt och orkeslös.
 
Visserligen kan jag bli trött vissa dagar....så jag nästan håller på att somna i soffan....
men det är ju inte längre varje dag....eller flera gånger per dag!
Och det är inte den där förlamande tröttheten längre....utan "vanlig trötthet"....tror jag.
Energilös kan jag bli....lite då och då.....beroendes på hur, vad och när jag har ätit.....
och om jag har lyckats få i mig tillräckligt med vatten.....
Men det är ju bara tillfälligt.....hoppas jag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0