Shopping i Borlänge........

Äntligen fick jag med ungen till klädaffärer!
Eller ja, jag fick ju tvinga honom lite.
 
Så på eftermiddagen åkte jag, Hasse och Mattias mot Borlänge.
 
 
 
 
 
 
 
Vi var till Kupolen.
Vi hade tur....för det var knappt nå folk där inne.
Vi behövde inte köa någonstans.....skönt!
 
 
 
 
Det här köpte vi till Mattias.
Visserligen hade jag hoppats på lite mer....... ett par vinterskor och några par byxor.
Men, men.....jag får vara nöjd med att han "orkade" och ville gå in i så pass många
affärer så att han äntligen hittade en vinterjacka och flera långärmade tröjor.
 
När Mattias inte längre ville samarbeta med mig, så lämnade vi Kupolen.
 
 
 
 
Sen åkte vi och hämtade Johanna.....som hann sluta skolan precis när vi var
färdiga i Kupolen.
 
 
 
 
Hasse, Johanna och Mattias var hungriga, så vi åkte till Burger King.
Där var det inte heller nå mycket folk, så de behövde inte vänta på maten så länge.
 
 
 
 
Efter maten åkte vi till Norra Backa och till Coop.
Det var första gången som jag var dit.
Jösses, vad mycket affärer det fanns där!
Ikea och alla de andra affärerna får vänta på mitt besök....till en annan gång....när
jag har mer tid på mig.
 
Coop var stort och det var så fräscht och fint där inne.
Men eftersom det var en helt ny affär för mig, så hade jag lite svårt att hitta det jag behövde.
 
När vi hade handlat färdigt på Coop skjutsade vi Johanna tillbaka till Fornby och sen åkte vi hem.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0