Dåligt!!!...........

Det blev inget skrivet inlägg igår.....jag hade varken ork eller lust till det.
Jag var och jobbade.....efter jobbet somnade både jag och Hasse på varsin
soffa....... vi blev väckta när morsan och farsan kom förbi en stund på både
kaffe och en pratstund.
 
Igår kom Mattias hem efter lunchen.
Han hade spytt och kände av halsen.....den kliade och kändes som om han hade en klump där.
Han hade ätit pannbiff i skolan.
Hmmmm....tänkte jag.....pannbiff har han ju aldrig reagerat på.....och det finns väl
inget i den som han är allergisk mot.....????
 
Hur som helst så tog Mattias medicin och besvären försvann till sist.
 
Jag har fortsatt att fundera på pannbiffen och imorse ringde jag till matbespisningen
och undrade över pannbiffen.
Och tur att jag ringde, för det visade sig att dom har glömt att meddela
Mattias om att pannbiffen innehåller linser.
Och alla sorters baljväxter är ju Mattias allergisk mot!!!!
 
Skolan har förut köpt in pannbiffen, köttbullarna och köttfärslimpan.
Men för ett tag sen kom dom fram till att dom skulle göra dessa tre rätter själva och
samtidigt göra dom lite "nyttigare" genom att ha i linser.
Men dom glömde att meddela ALLA allergiker om detta!!!
Dåligt!!!!
 
Tur att Mattias allergiska reaktion ej blev värre än vad den blev.....
 
Ja, det är inte lätt för dom som är allergiska i dagens samhälle.....
oavsett vad det är för allergier.....när informationen brister.....när hänsyn brister.....
när vinst går före allt annat.....osv.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0