Ute på sjön bland öarna.......

Imorse när jag skulle åka till jobbet fick jag svaret på vad det
skulle bli av blötsnön som kom ner igår kväll.
Den gjorde så att våran bil blev som en igloo......bilen var igenisad och täckt
med en skorpa av hård snö.
Jag hade lite problem att få upp förardörren..... jag fick rycka i dörren ett
antal gånger innan den till slut gick upp.
Nästa problem var att få bort snö- och isskorpan från rutorna på bilen..... som inte
gick så bra.....förrens rutorna blev varma från insidan.....som ju tog ett tag.
Snöskorpan på motorhuvudet och taket fick vackert ligga kvar....för jag hittade
ingen borste.....och det har nog inte gått så bra att borsta bort den hårda snön......
När jag väl satte mig i bilen för att åka till jobbet, var jag måttligt irriterad.....och
iskall om händerna (ja, jag får skylla mig själv för att jag inte hade handskar på mig....).
 
På jobbet var det väl ungefär som det har varit hela denna vecka....rörigt.
 
Meningen var att jag skulle ha varit iväg till Borlänge, vid två-tiden,  för att hämta hem Johanna.
Men mina föräldrar erbjöd sig att åka och hämta henne.....som jag blev jätteglad för.
För då slapp jag hämta henne och köra bil när jag var så trött.
Det kändes skönt.....för jag var och är så trött igen.....och jag somnade till på soffan
och sov tills Hasse ringde och väckte mig vid två-tiden.
 
Strax efter Hasse ringde Helena och frågade om jag (och Hasse) ville följa med henne
och Lars ut på sjön.
Och det ville jag!...och Hasse med.
Dels för att få se Lars nya båt.....och sen för att uppleva sjön så här sent på hösten
som det ju faktiskt är nu.
Jag minns då inte att jag någonsin skulle ha varit ute på sjön så här sent på året......
 
Vi åkte runt på Barken.....hit och dit....och mellan öarna här och där.
Det var riktigt skönt och mysigt att sitta inne i båten och se det vackra
höstfärgerna och allt vatten omkring oss.
Ja, jag och Helena satt till och med ute på båten och njöt av solen och sjön.
Jag njöt för fullt.....av den friska sjöluften.....solen i ansiktet.....lugnet....ljudet från
vågorna.....stillheten.....kaffet.....och självklart av sällskapet.
Det var kyligt ute, men jag frös inte....men till slut blev fingrarna för kalla....och då
var det skönt att gå in i den varma båten igen.
 
Vi var ute på sjön i någon timme och puttrade fram sakta med båten.
Tiden gick fort och det var jättetrevligt och mysigt.
Helt klart en speciell och härlig upplevelse.....att njuta av sjön....den 18 oktober....i
det soligt vädret och ca. 2-4 gradiga luften.
 
Mot kvällningen kom Molly hit som våran nattgäst.
Vi har bl a tittat på en "Monster High" film som Molly har med sig.
Kvällen har varit lite mer livat än normalt.....Molly underhåller oss hela tiden....
med allt och inget.....och hon är inte tyst i många minuter :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0