En dag i taget..... bara att bita ihop.......

Usch och fy....va jobbigt och drygt det är nu!
Denna diet och att sluta röka tar kål på mig.....ja, så känns det emellanåt.
Mitt humör är inte det bästa, även om jag försöker hålla god min för min familj... så
gott det går.
Oro....ångest....förbannad.....nerstämd.....rastlös.....irriterad......trött....är några
känslor som jag dras med hela dagarna....till och från....i omgångar.
 
Jag har fortfarande huvudvärk....även om den har blivit lite bättre..... jag är fortfarande
konstant hungrig...... men även hungerskänslorna har blivit lite "mildare".

Abstinens efter cigaretter har jag.....och jag är röksugen flera, flera, flera gånger om dagen....och
jag har börjat tänkt att;  "jag ska bara röka liiiite....bara några bloss".
Men än så länge har jag hållt mig ifrån cigaretterna....."peppar, peppar...."
 
Yrsel har jag fortfarande....till och från på dagarna.
Matt, svag och enegilös är jag också fortfarande..... men nu klarar jag mig i alla fall
att vara vaken i ett antal timmar innan jag somnar till......
 
Ja, fy fan vad man kan ställa till det för sig!
Men det är bara att bita ihop.....för allt kommer att bli bättre.....sakta, men säkert.....
ja, det tror jag och hoppas i alla fall.
 
 
Johanna har varit hemma över helgen.
Eftersom jag lider av yrsel och känner mig svag, så vågar jag inte sätta mig
bakom ratten och skjutsa Johanna till Borlänge.
Så min snälla, snälla pappa ställde upp och skjutsar på henne just nu.
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag förstår att det är kämpigt och känns eländigt just nu men för var dag som du lyckas ta dig igenom är du en dag närmre ditt mål. Snart kan du börja räkna ned till "målet". Du kommer att orka hålla ut tills dess, det vet jag för jag vet att du är envis när du bestämt dig (såsom jag..hihi). Jag tänker på dig och jag kommer att peppa dig och vara ditt stöd på jobbet. Nu har jag semester vecka 40 men jag är snart tillbaka igen så du slipper sitta ensam på rummet. (Ja, jag hoppas att det inte flyttat in någon när jag nu är ledig eller att jag kanske fått flytta ut....hehe. Man kan ju aldrig så noga veta med vårt jobb såsom arbetssituationen är just nu!)

Ha det så bra som du bara kan nu och tänk bara en timme framåt så ska du se att du klarar den här dagen också!

Många kramaizar till dig

Svar: Tack Anki, för din peppning! :)
Ja, jag försöker ta timme för timme och dag för dag, men just nu känns målet väääldigt långt borta...även om den inte gör det.... egentligen.

Hoppas din semestervecka blir bra....och så som du har tänkt dig :)

Själv är jag fortfarande sjukskriven, men jag hoppas kunna ta mig till jobbet senare i veckan...

Ha det så gott du med och njut av semestern också!
Kram!
jagjaana.blogg.se

2013-09-30 @ 09:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0