Två överraskningar och en lögn.......

Imorse när jag kom till jobbet förklarade jag för mina
kollegor att igår fick jag inget gjort, så idag var jag tvungen att jobba.
Men riktigt så blev det inte.
Visserligen fick jag mer gjort idag än igår, men inte alls det jag hade tänkt mig.
 
Utan att gå in på detaljer så fick jag först en dålig överraskning.....en sak
som har med jobbet att göra....ja, inte mitt jobb....utan det handlar mer om
min och mina kollegors arbetsmiljö....trivsel.....osv.....så att säga.
 
Nästa överraskning fick mig nästan att svimma.... det är en personlig sak....som
kommer att göra min vardag lite jobbigare för tillfället..... ja, i ett antal veckor.
Det är visserligen något som jag har väntat på och som jag har varit medveten om....
men jag var inte nå beredd på att det skulle bli NU.....jag trodde jag hade
några veckor till att förbereda mig på vissa saker.....  som till exempel att
jag MÅSTE sluta röka....NU!
Så från och med imorgon är det färdig rökt för min del...... huvva....hur
nu det ska gå???????
 
Sen blev jag lite förbannad över en grej som hände igår.....en anställd ljög
för mig....om något som har med lön att göra.
Sånt gillar jag inte!!!
När jag kan komma ikläm på grund av att jag har gjort något som jag trodde
var sant och rätt....och som sen visar sig vara något helt annat.
Pratade med denna anställd om detta och då fick jag samma förklaring som igår....
ja, ungefär i alla fall......medans en annan person säger tvärom.
Så nu är det ord mot ord....och vem av dom som talar sanning eller inte.....
ja, det vet jag inte.....och för tillfället skiter jag i det.
Gjort är gjort.....och jag orkar inte lägga ner mer av min sinande energi på det där..... som nog
aldrig blir löst....eftersom det är ord mot ord.
 
Efter jobbet har jag bara varit hemma.....tillsammans med Mattias.
Hasse jobbar eftermiddag idag och kommer hem om ca en halvtimme.
 
På eftermiddagen kom Lars och Helena förbi här på kaffe.
Det var trevligt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0