Vacker höstdag vid hamnen.........

 
Idag har vi haft fint höstväder.... med sol och lite blåst.
 
Johanna ville ut i det fina vädret, på fotosafari.
Så på eftermiddagen var jag, Hasse och Johanna ner till hamnen och kikade.....
samtidigt som vi lapade i oss av solen och den friska luften.
Det var riktigt skönt ute.
 
Nere på hamnen var det full ruljans.
Många som var där och tog upp sin båt.... och/eller fixade med de nyupptagna båtarna.
Mycket folk som var ute på promenad eller cykeltur..... och en del som bara
kom ner till hamnen och njöt av vädret.
 
 
 
 
Det är fortfarande många, många båtar som ligger kvar i sjön..... så även våran.
Årets båtsäsong har ju varit toppen.....och den pågår ju än.....för vissa.
 
 
 
 
"Gamla" vakttornet.....där båtägarna fick turas om att sitta båtvakt under båtsäsongen.
Numera behövs inga båtvakter då hamnen är kameraövervakad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi passade på att titta när dom drog upp denna stora båt....med en lastbil.....som såg
liten ut jämnfört med båten.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter hamnen var vi hem till brorsan och dom.... på fika.
 
 
 
 
Johanna fick en trevlig överraskning.....när hon fick denna uggla av Nellie och Molly.
Ugglan skulle vara hennes rumskompis i Borlänge.
Så gulligt av dom!
 
 
 
 
När vi kom så var det full fart på Sixten.
Han var här och där....högt som lågt.
Men till sist blev han såååå trött och la sig för att sova.
Han är så söt!
 
 
 
 
När vi skulle hem frågade Nellie om hon fick sova över hos oss....och det fick hon.
Men hon hade en kompis hemma så hon skulle komma senare.
Då ville Molly istället följa med oss hem och vara hos oss så länge tills Nellie skulle komma.
Och så blev det!
 
Klockan 21.30 ska jag titta på filmen "Hur många lingon finns det i världen".
Jag har sett den en gång förut, och jag tyckte den var bra..... så därför vill jag
titta på den igen.
 
Har ni inte sett den, så tycker jag ni ska titta på den.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0