Betonggjutning och shopping på Pingstkyrkans butik......

Att gjuta i betong har jag velat göra och prova på sen en längre tid tillbaka, men det
har bara inte blivit av..... kanske mest på grund av platsbrist.
 
Nu har svägerskan, Lina, provat på denna hobby..... och hon tycker det är kul....så nu har jag
fått lite ny insperation till att börja med det jag också.
Det verkar vara så kul och kreativt.
Fast.... jag har ju fortfarande platsbrist.... men det är ju på gång nu.... ja, lite
i alla fall.... rensningen av förrådet.
 
Hur som haver, så har jag redan köpt lite former till betongjutningen.....
så få se när och om dom kommer till användning???
 
 
 
 
Dessa former köpte jag i torsdags på Pingstkyrkans Second hand butik.... dom
kostade inte många tior.
 
 
 
 
Jag köpte även dessa virkade dukar till betonggjutningen, men dom fick jag
inte behålla för mig själv.
Johanna blev "kär" i dom och ville ha dom. Så då fick hon väl ta dom.
Jag får köpa nya dukar..... och i andra färger.... som inte Johanna tycker om.....
 
 
 
 
Men denna duk fick jag behålla för mig själv till betonggjutningen.
Gult är inte Johannas färg.
Och inte min färg heller.... just därför kan jag undvara den till betonggjutningen.....
även om själva duken är i ett fint mönster....
 
 
Ja, jag kan väl även visa resten av mina köp från Pingstkyrkans butik i torsdags.....
 
 
 
 
En "blomsterflicka".
Jag har fått ihop några stycken nu.... i olika former, färger och storlekar.
 
 
 
 
Väldigt sliten burk till Johanna.
Men det är ju en burk av märket "Ira" som just nu är väldigt populärt retro märke att köpa.
 
 
 
 
Sen köpte jag dessa två små citatböcker till mig.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0