Äta på resturang som GBP-opererad.......

I och med våran Stockholmresa, så blev det att jag åt för första gången, som
GBP-opererad, i olika resturanger.
 
Hur var det då?
Ja, det blev dyrt!
Och mycket mat till spillo.
 
På resturangen "Drottninghof" frågade jag om jag kunde få en barnportion.
Ja, det var inga problem och jag fick en mindre portion.
Men jag fick betala full pris....ja, som en vanlig vuxenportion.
Och ändå så orkade jag inte äta allt.... men maten var förbannat god.
Jag tog pasta med kyckling, bacon och gräddsås.
 
På "Pizza Hut" skulle jag ta något lasagne aktigt.
Frågade om jag kunde få den i barnportion.
Men nej, det gick inte.
Portionerna var redan färdiggjorda i vuxen storlek.
Jahapp, så då tog jag en minipizza med tunn botten.
Den var god, men jag orkade inte äta hela + att det mesta av botten blev ej uppätet.
 
På "Hubertus kök & bar" skulle jag beställa lax med hummersås, stekta grönsaker
och kokt potatis.
Frågade om det gick att få i barnportion.
Nej, det gick inte.
Laxbitarna var redan skurna för en vanlig portion....bla, bla, bla.
Ja, det blev ju att jag inte orkade äta allt och mycket blev kastat.
Men själva maten var förbannat god.
 
På "Drottningholms slottskafé" frågade jag inte ens om jag kunde få
maten i barnportion.
Där beställde jag en Toast Skagen med grönsaker.
Den var super duper god.
Tyvärr orkade jag äta upp allt och mat fick kastas.
 
Ja, det var några ställen som blev dyra i maten för min egen del och där
det blev slängt bra och god mat.... helt i onödan.
 
 
 
(Kidsens hamburgartallrikar)
 
Men det fanns ett ställe där jag fick maten i barnportion och även betala efter det.
Det var "Wärdshuset Rondellen" i Surahammar.
Där stannade vi för att äta när vi åkte till Stockholm.
Jag och Hasse valde dagens lunchbuffé medans kidsen tog hamburgartallrikar.
Ur lunchbuffén tog jag stekt vit fisk, kokt potatis, dillmajonäs och lite grönsaker.
Och allt var gott!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0