Poker Run.... det blev inte som vi hade tänkt oss.....

Augustifesten håller på för fullt här på byn.... sen i torsdags och
fram tills imorgon.
Men idag är det själva "Grand finale" av Augustifesten.
 
Själv blev jag jävligt, förbannat sur och besviken, igår, när min "kvinnliga vecka"
gjorde sig påmind.
Jag tänkte att det blir ingen "Poker Run" och Cruising för mig.... eftersom
den "kvinnliga veckan" ställer till det för mig.....
Fy fan, och jag som hade sett framemot detta i ett helt år och jag och Hasse
som hade bestämt oss för att ta båten ut på sjön och titta på "Poker Run".....
 
Imorse när jag vaknade och gick ner till köket, satt Hasse och gjorde matsäck för fullt.
Han hade fixat smörgåsar....köpt en sallad åt mig....köpt Loka Crusch....och
gjort en massa andra förberedelser.... så att det var bara för oss att åka ut med båten
när jag hade vaknat..... han är ju för gullig!
 
Efter mycket funderingar och omplaneringar så bestämde jag mig för att
följa med ut med båten.
Jag ville ju se "Poker Run".... och det från den bästa parketten.... vid Rastahyttan/Sågen.
Och istället för att vara ute hela dagen som vi först hade tänkt oss, så sa Hasse att vi kunde
ju åka in till land igen när tävlingsbåtarna hade åkt förbi där vi skulle stå med båten.
 
För att klara mig ute i ca 2 - 2,5 timme så var det bara att använda Always och Ob
till max.... och hoppas att dom "gjorde sitt jobb".....
 
 När vi kom ner till hamn så var det full fart där..... och bilar, husvagnar och folk överallt.
Båtar som åkte ut på sjön.
Ja, hamnen sjudade av liv.
Så roligt!
 
 
 
 
Idag kunde man även få åka på en tur med helikopter.
400:- tror jag det kostade för en vuxen.
Det måtte ha varit många som ville åka, för helikoptern flög hela tiden.... och
gör så även nu, i denna stund.
 
 
 
 
 
 
 
Sjön var full av alla dessa olika sorters vattenfordon.
Det var smått, stort, snabba, sakta, segel, skoter, ekor, ånga.... ja, det mesta man
kan tänka sig.
 
 
 
 
 
 
 
Solen sken för fullt och massor med folk ute på sjön.... alla båtar var på väg åt
samma håll som vi.....
 
Och vad händer!?!
Helt plötsligt stannar våran båt! Den slutar att fungera!
Och då hade vi inte kommit så långt från hamn..... vi var vid Backbyn.
 
Jävla skit!
 
 
 
 
Och där vi stog med båten så var det grunt.
Här syns det (bilden ovan) hur mycket stora stenar det fanns under vattenytan.
 
Jävla skit.... två gånger!
 
 
 
 
Medans jag höll utsikt på stenarna i vattnet och Hasse försökte få igång båten, så
roade jag mig även med att ta lite kort på alla dessa båtar som åkte förbi oss och
ut mot Rastahyttan..... och det var en hel del.... ja, jag har då aldrig sett så många
båtar ute på sjön samtidigt.
 
Det hände även lite saker uppe i skyn..... som jag lyckades fota något så när....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hasse kämpade med båtmotorn, men nej, den ville inte starta.... och efter en
timmes guppande där utanför Backbyn, började till slut själva "Poker Run".
 
Hasse var orolig över att vågorna från tävlingsbåtarana skulle slita loss
ankaret från botten och att vi skulle driva in i de stora stenarna.
 
Jävla skit..... tre gånger!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det blev många stora vågor....och våran båt gungade sidleds ordentligt.
Huvva, det var lite obehagligt.
 
Vi klarade oss från stenarna.
Ankaret satt fast på botten.... puuuuh.
 
Vi fick även se båtarna en gång till, när dom rundade Ulvön....på långt håll.
 
Jösses, vilken fart det var på båtarna.... och vilket ljud.
Riktigt muller!!!
 
Hade vi fått stå vid Rastahyttan och sett båtarna åka förbi där.... vilket
dom gjorde tre gånger.... så har man nog fått en mäktig upplevelse
angående farten och mullret från båtarna.
 
Ja, ja.... det kanske jag får uppleva nästa år?????
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hmmmm.... kanske jag borde ha tagit min "kvinnliga vecka" som ett tecken
på att vi nog inte skulle ha åkt ut på sjön idag???.......
 
Hur som helst.... så fick Hasse till slut igång båt-fan..... och det när båtarna
började komma in igen.... ja, det som tidigare hade åkt ut till Rastahyttan/Sågen
för att titta på "Poker Run".
 
Vi åkte in till hamn.... och vi hade i alla fall turen med oss denna gång.... motorn
höll.... så vi kom fram till bryggan.
 
Hasse skjutsade hem mig och själv åkte han tillbaka till båten för att
försöka fixa med motorn....det som är fel med den.
Han är fortfarande vid båten... i denna stund.
 
 
Vid 18-tiden ska jag igen "trotsa" min "kvinnliga vecka" och bege mig ut för
att titta på Cruisingen.
Hmmm..... hoppas det går bättre denna gång!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0