Femmilen.......

Dagens femmil i OS var ett spännande lopp.
Visserligen såg inte jag och Hasse den första timmen av loppet, men
det vi såg var bra underhållning.
 
Personligen tycker jag att det var synd att Matti Heikkinen inte
lyckades med sitt frånryck från klungan.
Det skulle ha varit häftigt om Finland hade fått ta ett guld idag!
Men det var spännande så länge det varade!
 
Sen tycker jag jättesynd om Cologna!
Han bröt ena skidan när det bara var 1,8 km kvar av loppet!
Stackarn!!!!
Hade inte hans skida gått av så hade han varit med om medaljstriden, det
är jag helt övertygad om!
 
Svenskarna gjorde ett bra lopp, även om dom inte tog någon medalj.
Tre svenska åkare bland de tio bästa, det är inte fy skam!
 
Men bäst idag blev tre ryssar!
Vad roligt för dom att få vinna medaljer i den sista OS längdskidsloppet, för den här gången,
och på hemmaplan!
Det unnar jag dom!!!
Och självklart så förtjänade dom det, eftersom dom var bäst idag!
(Med undantag av Cologna som så snöpligt fick lägga medaljstriden bakom sig...).
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0