Gillar ljudet och lukten av den.......

Jag, Hasse och Johanna har nyss tittat på filmen "Bröderna Karlsson".
Den var varken jättebra eller jättedålig.....utan den var väl helt okej.
 
Före filmen så tittade vi på¨den sista deltävlingen av Melodifestivalen.
I mitt tycke och smak så fanns det ingen bra låt i kvällens deltävling....ja, en sån där låt
som man fastnar för direkt när man hör den
Och av alla låtar som har gått vidare till finalen och andra chansen, så finns det
INGEN låt som jag kan sjunga/nynna på....för jag kommer helt enkelt
inte ihåg hur dom låter.
Sen tycker jag att själva programmet....med pausunderhållningen och programledarna
har varit jättedåligt i år.
Den bästa pausunderhållningen var när den där söta flickan pratade med Nor och
sa en massa svåra ord.....och sen får även Tomas Ledin godkänt.
 
Tidigare ikväll var jag och Johanna upp till slalombacken och kollade på
backtävlingen med snöskotrar.
Varken Hasse eller Mattias ville följa med oss.
 
 
 
 
Trots att det regnade så var jag och Johanna uppe vid slalombacken i ca en timme.
Det var rätt så skönt ute....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag gillar ljudet från skotrarna och lukten (avgaserna)..
Och det fick jag mycket av ikväll.
Ja, sen var det väl roligt att titta på själva tävlingen upp för slalombacken.
 
Innan slalombacken var jag, Johanna och Hasse hem till brorsan och dom.
Där blev det kaffe en hel del prat.... och kramkalas med kidsen.
Före det så hade vi själva besök här hemma.
Det var Helena som kom förbi på en kopp kaffe och en massa prat.
 
Förmiddagen gick till att titta på OS och på damernas 30 km.
Spänningen i loppet försvann kanska snabbt.....när norskorna tog täten och fick ett bra försprång.
Det enda spännande som fanns kvar av loppet var ju om det skulle bli Johaug eller Björgen
som skulle vinna guldet.... fast det var inte heller så spännande....för man visste ju
nästan att det skulle bli Björgen som skulle ta hem guldet....om nu inget oförutsett
skulle hända....typ ett fall i spåret.
 
När längdskidåkningen var slut så var det bara att börja med lunchen, som för min
egen del blev lite väl sen idag.... ja, det gick för många timmar mellan måltiderna.
Jag hann bli både yr och illamånde innan maten var klar.
Så mitt i matlagningen fick jag fylla på med lite energi.....genom att dricka en proteindrink....
en sån där färdig i flaska......som inte var så god.
God var däremot lunchen som jag och Hasse fixade iordning tillsammans.
Idag åt vi ungstekta grönsaker och rotfrukter, fläskfilé och sås.
Som sagt gott, men lite tidskrävande....helst alla grönsaker och rotfrukter som ska
skalas och skäras upp i bitar.
 
Jaa-a....det där var lite om min lördag.........
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0