Hackspett och ugglor.......

Idag när jag klev ur bilen, på jobbets parkering, fick jag höra ett välbekant ljud.....
 
 
 
 
........ från hackspetten som satt vid en telefonstolpe (samma varje år) och hackade för fullt.
Vet ej om det är samma hackspett som sitter där varje år???
Men hackspetten brukar vara ett av mina vårtecken :)
 
Arbetsdagen gick fort förbi.
Idag fick jag, och många med mig, en rolig och trevlig överraskning på jobbet.
Anette kom och hälsade på oss....direkt på morgonen.
Vi är många som saknar henne på jobbet.
 
Efter jobbet var jag hem en sväng innan jag åkte till brorsan och dom.
Där bjöd Lina mig på kaffe och efter ett tag skjutsade jag och Molly henne till
jobbet i Ludvika.....och därmed blev jag barnvakt åt Molly och Nellie.
Nellie var hemma med en kompis medans jag och Mollan var till Ludvika.
 
Lina hade jättegulliga ugglor som jag blev förtjust i....och som jag också ville ha.
Hon hade köpt dom på Rusta för 99:-.
Så när jag och Molly hade lämnat av Lina vid hennes jobb så drog vi till Rusta....där jag köpte dessa.....
 
 
 
 
......... "hör inte, ser inte, talar inte".
Söta va!?!?
 
Molly hade en egen förklaring till vad ugglorna gjorde.
Den längst till höger höll för näsan.....för den i mitten hade pruttat och blev blyg och
gömde sig bakom vingarna....och den sista höll för öronen för att slippa höra pruttarna.
Hahahhahhahahaaa....... gissa om jag hade lite svårt att hålla mig för att inte börja skratta.
Mollan var ju helt allvarlig i sin förklaring.....hahhahhaaaa.
Gullunge!!!!
 
Ja, sen lekte kidsen ett tag och jag tittade på tv:n.
Jag fick även titta på en dansuppvisning som Nellie och hennes kompis hade.
Och till sist satt jag och Molly och målade i hennes målarböcker.
 
Vid 18-tiden kom kidsen morfar och "avlöste" mig och tog vid barnvakteriet.
 
Sen har jag bara varit hemma.
Jag har tittat på "Nybyggarna" och sen setat här vid datorn och surfat runt lite och
samtidigt poppat musik på Spotify.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0