Min ny smak?????..........

Jag vet inte vad det har tagit åt mig!?!?
Ja, vad det gäller min "nyfunna" smak för inredningsprylar och detaljer.
 
De senaste åren har jag ju tyckt om Shabby Chic.....ljust och vitt....
gammalt och nött.....typ.
Och visst, jag tycker fortfarande om det, till en viss del.
Men jag har även börjat tröttna lite på Shabby Chicen.....till en viss del.
 
Jag har fått för mig att jag vill ha lite färg och former bland prydnadssakerna.
Och jag har fått för mig att en del av prydnaderna ska vara secondhand.....för
då känns dom mer unika och annorlunda.
Och sen ska dom INTE vara i det typiska Shabby Chic utförandet..... vitt trä....zink...
ståltråd.... betong....osv.
 
Sen fattar jag inte hur jag kan tycka om vissa saker som jag har köpt????
De saker som ser ut att vara från 60- och 70-tal.
Förr  har jag INTE tyckt om dessa saker vad det gäller färg och form.
Men nu gillar jag vissa saker.....som jag oftast ser mer som "ful-snygga".
 
Hmmm.... kan det vara så att min dotters retrosmak, sen flera, flera år tillbaka,
har "smittat av sig" till mig?
Hon kanske har "hjärntvättat" mig med alla sina inköpta retrosaker, som jag
oftast har tyckt har varit så fula och gräsliga?
Och jag tycker fortfarande att vissa retrosaker är för hemska!
 
Ja, ja....vi får se om det är bara en tillfällig "sinnesförvirring" som jag har
drabbats av.....eller om jag helt enkelt håller på att ändra mitt smak och tycke?????
 
Här kommer bilder på fler "ful-snygga", nyinköpta prydnader.
En del är köpta på Pingskyrkans Secondhandbutik, sist jag var dit, och en
del från Loppiset Karusellen, sist jag var dit.
 
 
 
 
Helvit porslinstjej för 15:-
 
 
 
 
En liten vas för 15:-
 
 
 
 
En keramiktjej, även kallad för blomsterflicka, för 15:-
 
 
 
 
En vit katt för 15:-
 
 
 
 
Träskulptur för 20:-
 
 
 
En vas, där jag inte riktigt gillade färgen, men där jag gillade mönstret, för 30:-
 
 
 
 
En kanna för 10:- som ska stå med de andra kannorna jag har uppe på köksskåpen.
 
 
 
 
En porslinssvamp för 10:-
 
 
 
 
Keramiktjej för 125;..
Den var så jävla "ful-snygg", så jag var tvungen att köpa den....även om jag
tyckte att 125:- var liiiite dyrt.... med tanke på att det är en secondhand.
 
 
 
 
Träskulptur för 20:-
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0