Molly......

Eftersom vi är utan internet, igen, så kunde jag inte blogga om
min dag igår....ja, resten av dagen.
 
Igår hade vi SOL hela dagen!
Guuu´så sköööönt!
Det kändes lite som om det var vår ute.....dels för solen och värmen....och sen för
att solen gick hårt åt på snön.....det var vattenpölar överallt och rinnande vatten efter vägarna.
Och för varje dag som går, hör man mer och mer fågelkvitter....och olika läten.
Så visst är våren på gång!
 
På eftermiddagen skjutsade jag och Molly Lina till jobbet i Ludvika.
Jag och Molly passade på att gå in på Willys och handla lite, innan vi åkte hem igen.
 
Molly ville följa med mig hem och pyssla, så då blev det så.
När vi kom hem så satt Hasse och mina föräldrar och drack kaffe i köket.
När mina föräldrar gick hem så förflyttade jag och Molly in till vardagsrummet.
Molly ville ha äppelklyftor och titta på Disney kanalen.... och det passade
mig utmärkt eftersom jag var trött.
Molly var också trött, för både hon och jag somnade till slut på soffan.
Men vi hann inte sova så länge innan vi kvicknade till.... och vi satte oss vid köksbordet för att rita.
 
Men vi hann inte börja rita, för brorsan ringde och sa att han var på väg hem till oss
 för att hämta hem Molly.
Molly hade gärna velat stanna kvar längre, men nu blev det inte så.
 
Efter det att Molly åkte hem så dröjde det inte länge förrens hon ringde.
Hon hade glömt sin lilla kanin hemma hos oss, och hon undrade om vi skulle ut och
åka något på kvällen, för i så fall kunde vi komma förbi med hennes kanin.
Jag sa att vi kunde komma förbi med hennes kanin och att då fick brorsan minsann bjuda
mig och Hasse på kaffe när vi kom dit.
Och så blev det!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0