Tålamodskrävande och ett pilligt jobb.......

Idag på jobbet provade jag på en ny syssla..... efter det att jag hade gjort
mina egna ordinarie sysslor/arbetsuppgifter klart......
 
 
 
 
 
 
 
....... jag klistrade på etiketter på plåthinkar..... det var en sorts etikett på framsidan av hinken
och en annan sort på baksidan av hinken.
Lätt som en plätt!..... trodde jag ja!
 
Men siddu....det var inte alls så jävla lätt!
 
Etiketterna skulle sitta på ett visst sätt.....ja, det skulle vara en visst mått från mitten
av hinken och från botten och överkanten av hinken.
Sen fick etiketterna inte bli vinda och sneda på burken.... och det fick inte bli några
luftbubblor under etiketterna eller några andra skavanker.
 
Klistret på etiketterna var superstarkt.
Så fort etiketten nuddade hinken....det minsta lilla.... så var det bara att köra på.... för det gick inte att
ta bort etiketten och eventuellt ändra/justera på den.....ja, om man nu hade råkat sätta dit
den lite snett eller göra något annat fel.
 
Tålamod krävdes det gott om bland alla dessa hinkar och etiketter.
Och trots att det var både tålamodskrävande och ett pilligt jobb, så var det rätt så roligt jobb ändå.
Ja, i alla fall när man har möjligheten att välja själv om man vill göra det eller inte....och
när man vet att det bara är ett tillfälligt jobb.
Att sitta och klistra etiketter hela dagarna....år in och år ut.....ja, det skulle inte vara så roligt.....
 
 
 
 
Min nya och fina nyckelring satte jag fast på bilnyckeln.... så nu har jag
en "kompis" med mig varje gång jag är ute och kör bil.
 
På eftermiddagen var jag iväg på ett möte.
Sen vid 17-tiden hämtade jag upp Johanna och all hennes packning från en busshållplats.
 
Kvällen har vi alla tillbringat här hemma.
Jag tittade ett tag på OS-invigningen.
Det var en häftig uppvisning dom hade.....dels hur dom presenterade de olika nationerna..
och sen uppvisningen dom hade.
Nu såg jag ju inte hela OS-invigningen, så vad jag missade har jag ingen aning om.
Men det jag såg var bra.
 
Jag har som vanligt....en fredagkväll..... tittat på "Skavlan".
 
Denna dag avslutar jag med att sitta här vi datorn och surfa runt lite.....på lite olika websidor.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0