Climb, hockey och julmat......

Igår blev det inget skrivet inlägg här på bloggen.
Det bara blev så.....
 
Igår tittade jag och Hasse på damernas climb i Tour de ski.
Herrarnas climb missade jag..... eftersom vi/jag fick kaffegäst.
Det var Teresa som kom på besök och ville ha kaffe och prata lite "skit".
 
Senare på kvällen var det ju JVM i ishockey....finalmatchen mellan
Sverige och Finland.
Jag tittade inte på den matchen.....förrens det blev en förlängning.
Och Finland vann!
HYVÄ SUOMI!!!!
 
Ja, jag har inte blivit lessen om Sverige hade vunnit....jag är liksom
lite kluven vad det gäller Sverige-Finland i sportsammanhang.....ja, helst
när dom två nationerna möter varandra eller är med i samma tävling....osv.
 
Idag har vi ätit lite "julmat".
Vi hade kvar anjovis sen i julas, som ej blev tillagad då....eftersom vi
tröttnade på all julmat då...... men idag blev det två Janssons frestelser av det.
Samma med rödbetssallad.......vi har haft en oöppnad burk i kylskåpet sen i julas....
men som öppnades idag och åts tillsammans med prinskorv, hemgjorda köttbullar
och Janssons frestelse.
Det smakade gott!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0