Jag såg tomten och gröna åkrar........

Idag är jag trött.....jag har inte sovit så många timmar inatt.
Jag gissar på att det kanske blev 3-4 timmars sömn.....sammanlagt.
 
Idag var det "den-stora-återvändar-dagen" på jobbet.
Det flesta var tillbaka från jul- och nyårs ledigheten.
Och idag funkade alla programmen igen, så jag kunde jobba.
 
Imorse, klockan 06.30. när jag åkte till jobbet visade bilens termometer på +5 grader!!!
Helt otroligt!!!!
 
Efter jobbet var jag hem och åt lunch.
Sen åkte jag och Johanna till Borlänge.
Johanna skulle tillbaka till internatet.
 
Julen är inte riktigt över än.........tydligen......för vi såg en tomte efter vägen till Borlänge.
 
 
 
 
 
 
 
 
Utanför Borlänge såg jag åkrar som var GRÖNA!!!
Och samma åkrar var jordiga tidigare i vintras...med noll växtlighet.
Det är ju INTE normalt att det börjar växa grönt på åkrarna i januari här i Dalarna.
 
Väl i Borlänge var vi först till internatet med Johannas packning.
Sen åkte vi till Kupolen.
Johanna skulle kolla efter lite kläder.
 
 
 
 
Vi gick runt i några affärer och både Johanna och jag hittade något att köpa.
På själva Kupolen var det lugnt......det var inte så värst mycket folk som var i farten.....
och/eller shoppingsugna.
 
 
 
 
På Åhlens köpte jag mig denna svarta och stickade tubsjal.
Få se om jag får någon användning av den i vinter?????
 
 
 
 
Jag köpte även en förpackning med servetter på Åhlens......som var read till 9:-.
 
 
 
 
Jag var även in på Guldfynd och köpte mig lite nya örhängen att tappa.
Ja, jag skrev tappa!
Jag har en förmåga att tappa ett örhänge av varje par som jag har köpt.....så till
slut har jag bara kvar en massa omaka örhängen.
 
Efter Kupolen var vi till Coop på Norra Backa och handlade lite matvaror.
Där var det också lugnt och lite folk.
 
Sen skjutsade jag Johanna till internatet och själv åkte jag hem.
 
Hann hem med varorna innan det var dags för mig att bege mig ut igen.
Klockan 17.30 hade jag tid hos Lotta för fotvård.
 
Ja, sen efter fotvården har jag bara varit hemma.
 
Igår kväll skulle jag ju kolla på "Allo allo emliga armén".
Och det gjorde jag....men inte så länge.
För jag tyckte den var så dålig....tyvärr.
Så ja, jag blev besviken.....för de program jag har sett tidigare av Fredriksdalsteatern
har varit bra och roliga.
 
Ja, ja....man kan väl inte lyckas jämt!!!.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0