Krympt minne....Johanna....tacos och Bill Gates.......

Imorse när jag skulle åka till jobbet fick jag vara med om något som jag
aldrig tidigare har varit med om.
 
Det började med att jag inte hittade min bilnyckel.
Jag har alltid nyckeln på samma plats, men imorse fanns den inte där.
Jag letade efter nyckel, men hittade den inte.
Jag tog Hasses bilnyckel istället.
 
När jag kom ut och tryckte på knappen för att låsa upp bilen, så hände inget.
Bilen var tydligen olåst.
Och när jag satte mig i bilen fick jag se att min bilnyckel satt kvar i bilen!!!
Jag hade glömt att ta ur den igår kväll!
Dem satt så fint i låset och vem som helst hade bara kunnat sätta sig i bilen
och tryckt på startknappen och åkt iväg.
 
Jag har ALDRIG tidigare glömt att ta ut startnyckel i en bil!....och jag har knappt
glömt att låsa bilen efter mig!
 
Men nu hände det!
 
Hmmm... det var inte bara min magsäck som krömp vid GBP-operationen....
tydligen gjorde även mitt minne det.....eller vad jag nu ska skylla på???
 
Idag har även Johanna kommit hem.
Hämtade upp henne vid busshållplatsen.
Skönt att ha henne hemma igen!
 
Idag åt jag även tacos för första gången som GBP-opad.
Och hittills har det gått bra.
Känner inget konstigt.....än i alla fall.
Inte för att jag åt på samma sätt som förut.
Jag skippade helt den råa löken....tyvärr....och jag tog lite grönsaker....knappt så jag kände
någon smak.....och ja...jag tog lite av allt....och det kändes inte som om jag åt en tacotallrik.
Men det var gott ändå.... men inte lika gott som förr.
 
Jag och Johanna har tittat på "Skavlan" idag.
Hejja Bill Gates!!!!
Vilken "vanlig", generös, ödmjuk, rolig, "enkel" och med fötterna på jorden
människa han är!!!!
Pengarna har inte stigit honom upp i huvudet!
Han har ju hittills skänkt/gett bort över 100 miljader kronor!!!!!
Vilken fantastisk människa!!!!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ahnna

Hej!
följt din underbara blogg och nu måste jag lämna ett avtryck. Ja Bill Gates, verkade vara en underbar människa. Jag skulle göra prata sjukdomar med honom och höra vad han tror vi kan göra för att hjälpa andra.
Kram Ahnna

Svar: Hej Ahnna!
Va roligt att du lämnade ett avtryck här och att du gillar min blogg :)
Ja, det skulle vara intressant att få prata med Bill Gates om sjukdomar....och om det mesta :)

Kram!
jagjaana.blogg.se

2014-01-25 @ 23:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0