Säter och Borlänge......

Idag har jag varit ledig från jobbet, för jag skulle till
dietisten på Skönvikt.
 
Klockan 9.00 åkte jag hemifrån.
Vägen till Säter var isig, så det var lite obehagligt att köra.
Men det var bara att anpassa hastigheten till vägunderlaget och ta det lugnt.
 
När jag kom till Skönvikt så var väntrummet proppfullt med folk.
Det skulle visa sig att det flesta var där av samma anledning/orsak som jag.
Vi hade nämligen blivit kallade till 3 månaderskoll.....som en grupp.
Det stog det inget om på kallelsen, så dietistbesöket blev inte alls som jag hade
trott och hoppats på.
Nu var det typ en allmän information och genomgång av hur det 3 första månaderna
som GBP-opad hade varit och hur det kunde se ut/vara nu....och man fick komma med
funderingar, frågor och med personliga erfarenheter..... om man ville.
 
Jag tror vi var 10-12 st i gruppen och ingen av oss hade exakt samma erfarenhet av
"livet" efter en GBP-operationen.
Så individuellt är det, trots att vi har gjort samma operation.
 
När träffen var över på Skönvikt, så fick jag en spontan idé om att åka till
Borlänge och träffa Johanna.
Sagt och gjort!
Hon blev förvånad och överraskad över att jag kom.
 
Jag och Johanna var till Röda Korset i Borlänge.
Där hade dom 75% rea på allt.
Jag fyndade ingenting, men Johanna fyndade gardiner.....två längder....för ynka 9 kronor.
 
 
 
 
Sen åkte vi till IKEA.
Där var det hur lugnt som helst....knappt nå folk.
Det var så skönt att få gå där och lulla i sakta mak utan att man var ivägen för någon.
 
Jag köpte flera uppsättningar med påsklakanset och lakan.
Några badhanddukar slank också ner i kundvagnen.
Lite husgeråd och någon prydnad fick också följa med mig hem.
 
Vi åkte vid Kupolen när vi blev stoppade på ett ställe och vi fick vända om och åka
en annan väg för att komma dit vi skulle.
Vi såg inte riktigt vad som stoppade trafiken....men vi såg något stort och mörkt på vägen.
Jag skojade med Johanna om att det kanske var en häst som låg där.
Först tänkte jag säga att det kanske var en älg som låg där, men det skulle
låta så otroligt dumt och osannolikt, tänkte jag.....så då blev det en häst.
 
Men det visade sig sen senare, när vi läste dt.se att det faktiskt var en älg som låg där på vägen.
Här kan du både läsa och titta på en film och händelsen.
Helt otroligt!!!
 
När vi åkte hem så var det samma vägunderlag efter Ulvshyttevägen som det
var efter Sätervägen..... isig och emellanåt spårig.
 
Johanna som inte mådde så bra blev med mig hem istället för att åka tillbaka
till internatet..... skönare att vara hemma och ha lite sällskap.
 
När vi kom hem så hann jag bara in och vända.
Mattias som var på väg till Slalombacken med en kompis för att åka tefat, ville
han skjuts dit upp.
Så då var vi först ut till Vinsbo och hämtade upp hans kompis och sen skjutsade
jag dom ändå upp till toppen på slalombacken.....ja, nästan i alla fall.
Jag vände vi vindsnurran "Hanna".
 
 
 
 
Vägen upp till vindsnurran var ordentligt plogat, men det var ändå lite otäckt
att köra där mitt ute i skogen.
Dels för att man åker uppför hela tiden och det blir rejält brant på vissa ställen och med
snäva kurvor i.....och sen för att det inte är så brett på vägen och ett möte med en
annan bil skulle inte bli så trevlig upplevelse.
Nu gick det bra för mig.....jag fick varken något möte eller sladd på bilen....puuuh.
 
Istället för att åka hem, så åkte jag hem till brorsan och dom på kaffe.
 
 
 
 
Jag hade även med mig sudd åt Nellie och Molly.
Dom samlar ju på sudd och jag tyckte dom här sedelsudden var så fräna.
Det visade sig att Nellie hade velat haft just sånna här sudd, men att hon inte visste
var det fanns att köpa sånna.
Själv köpte jag dom på Coop i Norra Backa, Borlänge.
 
Direkt efter kaffebesöket åkte jag upp till slalombacken för att hämta grabbarna och
även skjutsa Mattias kompis hem.
Sen åkte jag hem och diskade och gjorde kvällsmat.
När kvällsmaten var uppäten och undanplockad var klockan ca 19.00.
Då kändes det skönt att få sitta och ta det lugnt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0