En dag ute i trådgården.......

Som det har märkts i mina senaste inlägg, så har jag
varit trött och helt slut.... och kanske inte haft de bästa dagarna.....
Och så är det väl fortfarande.
Men idag orkar jag i alla fall skriva ett inlägg här......
 
Imorse åkte kidsen på en bussresa till Stockholm, tillsammans med
deras pappa och hans fru, över dan.
Dom var hemma igen vid 20-tiden.
 
Själv sov jag en vända på förmiddagen, ja, efter det att jag hade
klivit upp på morgonen.
 
Efter lunch fick vi besök av Helena.
Vi satt ute i trädgården......
 
 
 
 
........ och då var det 26 grader i skuggan.
Under dagens lopp blev det ytterligare några grader varmare....
Puh, det har varit riktigt varmt idag.... även i skuggan där jag har hållt mig.
 
Som sagt, Helena kom och hälsade på oss.
Hon var här hela eftermiddagen och jag, Hasse och hon satt ute i trädgården och under parasollet
och njöt och ibland led vi.... ja, jag i alla fall..... av det fina och soliga vädret.
 
 
 
 
Med lite olika sorters provianter gick det ingen nöd på oss.
 
 
 
 
Lite glass i värmen smakade gudomligt gott!
 
 
 
 
Några gånger gick jag runt i trädgården med min kamera och fotograferade lite.....
för att hålla mig vaken och eventuellt piggna till lite.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi hade det trevligt och tiden gick fort.
Vi satt mycket och pratade, om allt och inget..... men emellanåt blev vi lite trötta och slöa och
då sa vi inte så mycket..... Helena hittade en fotboll som hon kickade med ett tag.....
jag gick runt och fotograferade.... Hasse var iväg och köpte glass åt oss....
 
 
 
 
 
 
 
..... och sen planterade min alldeles egna "Ernst" två plantor av Finlands vita rosor.
Dom två plantorna bad jag mina föräldrar att ta med sig hem från Finland,
från min mormor och morfars gård.
 
Nu är det bara att hoppas att dom trivs i våran trädgård och blir stora och fina buskar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På kvällen var jag och Hasse till Lyviksberget och till Coop och handlade.
Det var ovanligt lite folk där....som ju var skönt....
 
Resten av kvällen har vi bara varit hemma.
Jag och Hasse har tittat på en Wallander-film som gick på en av filmkanalerna.
Den var väl si så där......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0