Inköp av pool i åskvädret.......

Igår gick det i ett, så jag hann inte blogga.
 
Igår var jag till jobbet och gjorde min plikt.
Usch och fy, det var så varmt och kvavt.... luften stog helt stilla.
 
Efter jobbet var jag bara hem och vände......
 
 
 
 
...... för sen åkte jag till Ludvika igen, med Hasse.
 
 
 
 
Vi var till Rusta och köpte oss en pool och "sjuttioelva" tillbehör.
 
Medans vi var inne på Rusta började det att åska....huvva.
Men vi hade tur att det inte regnade när vi kom ut och bilen skulle packas med
alla poolgrejer.
 
 
 
 
Men turen varade inte så länge, förrens himlen öppnade sig och det vräkte ner regn.
Och det mitt i packningen av bilen......
 
 
 
 
Mycket regn kom det.....
 
 
 
 
...... och så här såg det ut på Åhlens parkeringshus.
Stuprännan mäktade inte med allt regn som kom.......
 
 
Vi hann inte mer än hem, så ringde det på dörren.
Och där ute stog Marjo!
Hon är här i Sme´backen och hälsar på i nägra dagar.
Åh, det var så roligt att se henne och umgås med henne.
Det händer ju inte så ofta.
Sist var för cirka två år sen.
 
Vi satt ute på altanen och pratade och pratade.
Hasse och Johanna gjorde oss sällskap.
 
När Marjo gick så började Allsång på Skansen, som jag slötittade på.
Sen efter det blev det ju Morden i Midsomer, som jag tittade på.
Men tyvärr så hade jag svårt att hålla mig alert och vaken, så de sista 45 minuterna på filmen
blev lite suddiga för mig.
 
Så när morden var slut gick jag raka vägen upp och la mig.
Men inte somnade jag gott..... nä, jag vred och led i värmen.....ett bra tag innan
jag till slut somnade.... för ett tag i alla fall.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0