Båttur och ett dopp........

Idag blev det väldigt spontant och hastigt bestämt att vi skulle åka ut på sjön.
Jag tog spontant ledigt de två sista timmarna av arbetsdagen, så att vi skulle
hinna vara ute på sjön ett tag..... innan Hasse skulle ner till verket och göra ett nattskift.
 
Jag, Johanna och Hasse åkte ut med båten.
Mattias vägrade att följa med.
 
Vi la till vid "Persson-bryggan".
Där var vi ett tag och njöt och svettades av värmen.
 
Jag tog årets första dopp idag.
Jag var helt enkelt tvungen att svalka av mig.... och det funkade.
Det var liiiite kallt i vattnet, men inte outhärdligt..... utan sådär som det alltid brukar
vara vid de första doppen för sommaren..... typ 16-18 grader.
 
Innan vi åkte tilbaka tilll hamnen igen, så gjorde vi en liten runda med båten.
Åh, det fläktade så skönt.
 
 
 
På väg
 
 
 
Härligt med stänkande vatten
 
 
 
Måsstenen
 
 
 
Måsstenen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På väg in till "Persson-Bryggan"
 
 
 
Tråkigt när folk orkar ta med sig en massa saker ut på sjön, men sen
inte vet hur man gör för att ta med det hem igen......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Solskyddsspray och solbrillor var nästan ett måste idag
 
 
 
"Persson-Bryggan"
 
 
 
Rastahyttan
 
 
 
 
 
 
Tjuvholmarna
 
 
 
En liten stuga
 
 
 
Båthuset på Lyckansö
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Storleken har VISST en betydelse
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0