Chaffis mitt i natta.......

Inatt, klockan 01.30, blev jag väckt av att Johanna ringde
från ett regnigt och kallt Ludvika och ville hem.
 
Det är märkligt hur olika kidsen minns det man säger till dom.
Jag har någon gång.... ja, för flera, flera år sen..... sagt till Johanna att om hon mot förmodan
inte skulle ta sig hem.... mitt i natta.... efter alla tänkbara alternativ, så kan
hon alltid ringa hem.... i nödfall..... så kommer vi och hämtar henne.
Och det kom hon ihåg inatt!
 
Men när jag säger.... ja, mer att jag tjatar..... att hon ska städa sitt rum... eller
plocka undan något som är i vägen... ja, då kommer hon inte ihåg i det första taget.....
det glömmer hon väldigt fort.....trots att jag påpekar och tjatar om det.... varje vecka.
 
Ja, Mattias är exakt likadan......
 
Hmmm... är det inte märkligt!?!
 
 
Ja, hur som helst så åkte jag mitt inatt, trött som bara den, och hämtade
hem en frusen och blöt jänta.... som hade bland annat varit på Ludvika Festen.
Bilens termometer visade på 9 grader.....brrrrr.
Jag plockade även upp en kille efter vägen, som höll på att gå hem till Sme´backen.....för
han hade inget annat alternativ.
 
I normala fall brukar jag inte plocka upp okänt folk med i bilen.....men denna kille gick
i regnet och mörkret.... han syntes knappt.... och han såg så bedrövad ut....
och verkade inte vara varken full eller stökig.
Så jag stannade och erbjöd honom lift, som han tackade och tog emot.... med glädje.
Vem killen var, ja, det vet jag inte?
Det var så mörk ute och i bilen, så jag såg inte hans ansikte.....
och han hade även jackhuvan neddragen över huvudet.
Men hem kom han, tidigare än han hade "planerat".... och tacksam och glad
för skjutsen var han.
 
Ja, Johanna var också tacksam och glad över att jag hämtade hem henne.
Hon frös så jävligt så hon ställde sig i en varm dusch när vi kom hem.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0