Cykeltur på kvällen......

Igår kväll, klockan 20.00, cyklade jag och Johanna ut på en kvällstur.... och
samtidigt passade jag på att ta lite "by-bilder".... här och där....
 
 
 
Skjutbanegatan.
Här har jag gått och cyklat, upp och ner, i mina ungdomsdagar......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Denna genväg har jag också använt flitigt i mina ungdomsdagar.... för att komma hem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Baksidan av Morgårdshammars fritidsgård..... numera ABF huset.....
 
 
 
 
 
 
Tomt!
Här var det förut Hagvallens hockeyrink.
 
 
 
Hockeyrinken och läktarna är en försvunnen tid.
Här har man stått och tittat på killar som har tränat hockey eller spelat matcher.... i ungdomensdagar.
Jag har även åkt skridskor i rinken.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En del av den f.d Munkbo skola. Numera finns bland annat Bergslagens katthem i byggnaden,
 
 
 
Den gula byggnaden är ju f.d Ica Hööks, som numera är omgjord till ett bostadshus.
 
 
 
Munkbo ålderdomshem
 
 
 
Norrbärkegården.
Här gick jag på konfirmationsskola... eller vad det heter....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kolbäcksån
 
 
 
Vid Kolbäcksån
 
 
 
Kolbäcksån
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kolbäcksån
 
 
 
 
 
 
En liten del av Ovako......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Biblioteket
 
 
 
Så var vi hemma igen, klockan 21.30.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabine

Tack för dina underbara bilder. Det känns som man görde turen själv.
Vi semestrar i Sverige i sommaren. Vi ska göra en bustur i Södersverige till Stockholm for sju dagar.
Sabine

Svar: Tack, Sabine!Stockholm är en fin stad på sommaren... och ja, hela Sverige är fint på sommaren :)
Kram!
jagjaana.blogg.se

2014-06-16 @ 11:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0