God rulltårta och goda jordgubbar......

 
Här hemma har vi inte gjort någon stor grej av att det är midsommarafton idag.
Och det är så skönt, tycker jag.
 
Det ENDA som har varit sig likt från våra andra midsommaraftnar.... det är
att vi har premiärat med att äta av de svenska jordgubbarna.
Fast i år åt vi dom med Kesella vanilj.
Mmmm.... gott!
 
På eftermiddagen var jag, Johanna och Hasse hem till brorsan och dom.
Där blev det fika.
Och idag kunde även jag äta en del av fikabrödet.... utan att jag blev att må illa.
Jag åt den godaste rulltårtan EVER.... och den var hemmagjord.... av brorsan!!!
Den var så jävla god!
Själva "brödet" var så luftigt och lätt..... och fyllningen var gjord av mosade färska
jordgubbar och vanilj kesella.
MUMS!!!
 
Senare på eftermiddagen åkte Johanna till Falun och till sin storasyster, Sofia.
Imorgon ska dom hämta deras pappa och hans frun från Arlanda.
 
Ännu senare på eftermiddagen var det våran tur att bjuda på kaffe.
Hasses föräldrar kom förbi här.
Trevligt!
Tyvärr hade vi inget fikabröd att bjuda på.... bara jordgubbar... som dom ej ville ha.....
 
Kvällen har jag och Hasse tillbringat framför tv:n med att, bland annat, titta på en
skräckfilm som gick på en av alla dessa filmkanaler.
Den var rätt så bra.... och jag blev lite skrämd emellanåt..... huvva.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0