"Wild and crazy".......

Idag var jag till Skönvikt och träffade en dietist och jag fick
även en B12 spruta.
 
Jag fick mycket beröm av dietisten...  bland annat för att jag har varit en sån
exemplarisk patient och gjort som jag har blivit tillsagd av vården i Uppsala.
Jag har följt alla förmaningar, råd och tips till punkt och pricka.... ja, vad det gäller GBP operationen.
Men nu tyckte hon att jag skulle bli lite mer "wild and crazy".... av olika anledningar.
 
Jag skulle INTE följa och äta efter klockan... utan jag skulle äta när jag behövde och kände för det.
Jag skulle INTE tänka på att alla målen var tvugna att innehålla mest proteiner.... varje dag.
Ja, hon tyckte mycket mer, men jag orkar inte skriva allt.
 
Så gissa om jag är glad!
Nu kanske jag äntligen vågar äta lite mer varierat.... och mer grönsaker....även
om det är "tom energi" och äpplen som jag inte har ätit alls sen operationen.... ja, och en massa annat.
 
Jag skulle lära mig att äta så att JAG mår bra av det.....
Ja, hon trodde att jag kanske kunde bli lite piggare av att äta lite mindre proteiner.
Som jag äter nu så får jag i mig min ranson av proteiner och mycket mer än så.
 
Ja, hur ska man veta när alla säger olika????
 
Men nu ska jag försöka släppa lite på "kontrollen" och äta mer det jag känner för.....
oavsett om det är proteinrikt eller inte.... och oavsett vad klockan säger.
Räcker inte energin så länge så var det bara att äta igen.... tyckte dietisten.
Och räckte energin länge, så var det bara att hoppa över ett mål.... tyckte dietisten.
 
Ja, jag blir lite snurrig av alla dessa olika bud jag får beroendes med vem jag pratar
med inom vården.....
 
Ja, ja... det är bara att köra så här nu då... "wild and crazy" och se vad som händer?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0