Min ömmande tå......

Igår kväll var jag så trött så jag orkade helt enkelt inte sitta här
vid datorn och ännu mindre skriva ett inlägg.
 
Vet ej vad som är fel, men hela denna vecka har JAG varit den i familjen
som har gått och lagt mig först.
I normala fall tillhör jag den som INTE lägger mig först.
 
Här kommer i alla fall en tillbakablick på gårdagen.....
 
Jag var och jobbade.... och det kändes skönt att det var sista arbetsdagen
på denna arbetsvecka.
 
När jag kom hem från jobbet åkte Hasse och Lars till Borlänge.
Dom skulle dit och handla något och samtidigt hämta Johanna.
 
Själv var jag vid 14-tiden på gymmet.
Tog sällskap dit med Helena.
Gjorde mitt pass och sen blev det soffhäng med kaffe och en massa prat med
några andra som var där på gymmet.
 
Mot kvällningen var jag iväg till Lotta, på fotvården.
Jag har haft ont i ena stortån sen jag var till henne i onsdags..... ja, den ömmade och var röd på
ena sidan vid nageln....... och smärtan blev bara värre och värre.... till sist blev jag
att halta när jag gick.
Ja, hur som helst så trixade och grejade Lotta med min stortånagel..... som var så öm så
jag trodde jag skulle svimma när hon var där och pillade..... ja, om inte annat så blev jag
alldeles kallsvettig av smärtan.
Det visade sig att nagel hade borrat in sig i tån och skapat en infektion och en varböld.
 
Som sagt, Lotta karvade, slipade, klöpp, böjde, klämde och gud vette vad på min
stortå och dess nagel.
Till sist fick jag ett spritomslag om tån.
 
Nu är det bara att se om tån blir bättre.... vilket jag tror....eftersom jag tycker den känns
mycket bättre idag.... "peppar, peppar ta i trä".
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0